درباره نیمکت تیم ملی اسپانیا در جام‌جهانی چه می‌دانید؟

سرمربیگری در بارسلونا، انریکه را به جام جهانی رساند و به‌رغم انتخاب‌های بحث‌برانگیز، به‌عنوان سرمربی تیم ملی اسپانیا به فعالیت خود در جام جهانی ۲۰۲۲ ادامه می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از چهارچهار دو، با نزدیک‌شدن به رقابت‌های جام جهانی، تیم‌های ملی در سراسر دنیا خود را آماده می‌کنند تا در معتبرترین رقابت فوتبالی حاضر شوند؛ اسپانیا هم از کشورهایی است که موفق شده به جام جهانی صعود کند.

«لوئیز انریکه» پس از صعود اسپانیا به نیمه نهایی در یورو ۲۰۲۰ تابستان گذشته، در جام جهانی قطر هدایت اسپانیا را بر عهده خواهد داشت. رقابت‌های جام جهانی، دومین تورنمنت بزرگی است که انریکه هدایت اسپانیا را برعهده دارد و در مسابقات قبلی، لاروخا توانست همراه با او به نیمه نهایی قهرمانی اروپا برسد.

انریکه در طول دوران بازی خود ۶۲ بار برای تیم ملی کشورش به میدان رفته و در سال ۲۰۱۸، مسئولیت هدایت تیم ملی را در اختیار گرفت. با این وجود پس از یک سال، این مربی به دلیل مشکلات شخصی از سمت خود کناره‌گیری کرد. دستیار دیرینه او «روبرتو مورنو» در غیابش هدایت تیم را برعهده داشت، اما پس از آن توسط انریکه اخراج شد، چراکه سرمربی سابق بارسا اعتقاد داشت دستیارش به او وفادار نبوده است و تلاش کرده تا سکان هدایت اسپانیا را به صورت دائمی در اختیار بگیرد.

زیر نظر مورنو بود که اسپانیا به یورو ۲۰۲۰ راه یافت و پس از ۱۰ بازی بدون شکست، بالاتر از سوئد در صدر گروه خود قرار گرفت.

انریکه در بازگشتش به نیمکت اسپانیا در تصمیمی عجیب، هیچ‌یک از بازیکنان رئال‌مادرید را به تیم ملی دعوت نکرد و بدون حضور ستاره‌های تیم پایتخت راهی تورنمنت یورو شد. او حتی تصمیم عجیب دیگری نیز اتخاذ کرد و ۲۴ بازیکن را به تیم ملی دعوت کرد، آن هم در شرایطی که اجازه دعوت ۲۶ بازیکن وجود داشت.

با وجود تصمیمات بحث‌برانگیز در یورو ۲۰۲۰، اقدامات انریکه به بار نشست و اسپانیا موفق شد به نیمه نهایی رقابت‌ها برسد. با این وجود ماتادورها در ضربات پنالتی مقابل ایتالیا حذف شدند.

پس از یورو ۲۰۲۰، اسپانیا با شکست دادن فرانسه به فینال لیگ ملت‌های اروپا رسید و به لطف پیروزی یک بر صفر در روز پایانی مقابل پرتغال، بار دیگر در تعطیلات بین‌المللی سپتامبر به فینال چهار تیم نهایی راه یافت.

لوئیز انریکه، سرمربی اسپانیا که به راحتی تیمش را به جام جهانی قطر رساند با چهار امتیاز اختلاف نسبت به سوئد، صدرنشین گروه خود شود. اسپانیا ۶ بازی از هشت بازی خود را برد.

اسپانیا که در گروه E قرار دارد، بازی‌های خود در جام جهانی ۲۰۲۲ را مقابل کاستاریکا آغاز خواهد کرد، سپس آن‌ها در دور دوم به مصاف آلمان می‌روند و رقابتی حساس و سرنوشت‌ساز را با یکدیگر برگزار می‌کنند. در دیدار پایانی مرحله گروهی، شاگردان لوئیز انریکه با ژاپن دیدار می‌کنند.

به عنوان بازیکن، هافبک سابق رئال مادرید و بارسلونا در طول ۱۱ سال حضور ثابت خود به سه جام جهانی رفت و یک قهرمانی اروپا با تیم ملی به دست آورد. پس از بازنشستگی در سال ۲۰۰۴، انریکه قبل از بازگشت برای مدیریت تیم دوم بارسلونا، از فوتبال دور شد. او سپس یک فصل را در رم و سلتاویگو گذراند و در می ۲۰۱۴ به عنوان سرمربی تیم اصلی به نیوکمپ بازگشت.

انریکه در زمان هدایت بارسلونا روزهای خوبی را پشت سر گذاشت و در نخستین فصل حضورش در این باشگاه موفق به کسب سه‌گانه شد. سرمربی اسپانیایی به باشگاه کاتالانی کمک کرد تا یوونتوس را با نتیجه سه بر یک در فینال لیگ قهرمانان اروپا شکست دهد، درحالی‌که بارسا پیش از آن عناوین کوپا دل ری و لالیگا را به دست آورده بود.

با وجود لیونل مسی، لوئیس سوارز و نیمار که مثلث هجومی قدرتمندی را تشکیل می‌دادند، انریکه در فصل‌های بعدی دو قهرمانی در لیگ و جام حذفی به دست آورد. پس از پایان قرارداد انریکه در ژوئن ۲۰۱۷، وی باشگاه بارسلونا را ترک کرد، زیرا نتوانست سومین عنوان متوالی را به ارمغان بیاورد.

کد خبر 618891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.