از خودکشی نافرجام یک زن تا برادرکشی در درگیری خانوادگی

خودکشی نافرجام یک زن، شلیک مستقیم با کلاشینکف در زمین کشاورزی، گروگانگیری در کردستان و دستگیری در چالوس، قتل خونین با ضربات چاقو در خیابان و برادرکشی در درگیری خانوادگی را در بسته خبری حوادث ایمنا، بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پنجشنبه نوزدهم آبان‌ماه جاری، مرد میانسالی به کلانتری ۱۲۴ قلهک مراجعه کرد و به مأموران گفت: دقایقی قبل اعضای خانواده زن جوانی که تنها با سگش زندگی می‌کند و همسایه طبقه پایین خانه من است از شهرستان تماس گرفتند و ادعا کردند، یک روزی است که از وی خبری ندارند و از من خواستند این موضوع را با پلیس در میان بگذارم.

مأموران کلانتری ۱۲۴ قلهک پس از اظهارات این مرد میانسال راهی محل مورد نظر شدند و پس از باز کردن درب، با لکه‌های خون و گلدان‌های شکسته در خانه روبه‌رو شدند و دقایقی بعد موضوع را به بازپرس شیک قتل پایتخت گزارش کردند. با اعلام این خبر، میثم حسین‌پور بازپرس ویژه قتل شعبه چهارم دادسرای امور جنایی و تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پای در خانه مورد نظر گذاشتند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

تیم جنایی در بازرسی از خانه مذکور با وصیت‌نامه زن جوان مواجه شدند که در آن نوشته بود، اموال و سگ وی در اختیار وابستگانش قرار داده شود و همین موضوع فرضیه خودکشی را برای بازپرس پرونده پررنگ کرد. بررسی‌ها نشان داد، زن ۳۲ ساله به دلیل خودکشی در یکی از بیمارستان‌های شرق تهران بستری است و مشخص شد، زن جوان که با سگش تنها زندگی می‌کرده به دلیل مشکلات روحی اقدام به خودکشی کرده اما پس از مشاهده خون خودش ترسیده و به بیمارستان مراجعه کرده است.

حال جسمی زن جوان در بیمارستان مساعد گزارش شده است و تحقیقات در رابطه با این پرونده توسط میثم حسین‌پور بازپرس ویژه قتل شعبه چهارم دادسرای امور جنایی، ادامه دارد.

شلیک مستقیم با کلاشینکف در زمین کشاورزی

سرهنگ روح الله یاری‌زاده فرمانده انتظامی شهرستان شوش، اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره درگیری طایفه‌ای مسلحانه در زمین‌های کشاورزی یکی از روستاهای توابع این شهرستان، بلافاصله مأموران پلیس به محل اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه این درگیری منجر به قتل و مجروحیت یک نفر از طرفین درگیری شد، افزود: مأموران پلیس ضمن کشف یک قبضه سلاح کلاش در محل درگیری، با انجام اقدامات اطلاعاتی هویت قاتل را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی در کمتر از یک ساعت در عملیاتی ضربتی وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شوش تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم یک قبضه سلاح کلاش به کار رفته در قتل کشف و همدست قاتل در عملیاتی دیگر شناسایی و دستگیر شد. امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است و با مخلان نظم و امنیت عمومی با جدیت برخورد قانونی می‌شود.

گروگانگیری در کردستان و دستگیری در چالوس

سرهنگ سیدموسی حسینی جانشین فرمانده انتظامی مازندران، اظهار کرد: در پی گروگانگیری فردی در استان کردستان و متواری شدن یکی از متهمان به همراه فرد ربوده شده به استان مازندران، موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه متهمان تحت تعقیب پلیس کردستان قرار داشتند و یکی از متهمان به ترکیه گریخت و فرد دیگر نیز متواری شد، افزود: متهم سوم فرد گروگان را با خود از کردستان به تهران آورده و با خوراندن مواد بیهوشی وی را از تهران به شهرستان چالوس منتقل و در ویلایی اجاره‌ای زندانی می‌کند.

جانشین انتظامی مازندران گفت: متهمان از فرد ربوده شده مبلغ دو میلیارد ریال پول نقد دریافت کردند و در قبال آزادی وی درخواست مبالغ دیگری نیز داشتند. با هوشیاری پلیس آگاهی شهرستان چالوس و رصد اطلاعاتی و همکاری پلیس کردستان، متهم در ویلای اجاره‌ای در این شهرستان دستگیر، یک قبضه اسلحه کلت کمری نیز از وی کشف شد و متهم علت گروگانگیری را انگیزه مالی اعلام کرد.

قتل خونین با ضربات چاقو در خیابان

سرهنگ فرزاد تاجره جانشین انتظامی گلستان، اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر یک فقره درگیری در یکی از محلات مینودشت، بلافاصله مأموران انتظامی شهرستان به محل اعزام شدند. با حضور مأموران مشاهده شد مرد ۴۵ ساله با سلاح سرد توسط فردی مجروح و بلافاصله جهت مداوا به مراکز درمانی منتقل شد.

وی با بیان اینکه مجروح به علت شدت جراحات در بیمارستان در گذشت، تصریح کرد: اقدامات فنی و تخصصی پلیس برای دستگیری قاتل فراری آغاز شد و سرانجام در کمتر از هشت ساعت با اشراف اطلاعاتی مأموران، مخفیگاه متهم شناسایی و در هماهنگی با مرجع قضائی دستگیر شد.

جانشین انتظامی گلستان خاطرنشان کرد: متهم در مقر انتظامی و در تحقیقات مقدماتی به ارتکاب قتل به دلیل اختلافات شخصی اقرار کرد و ضمن تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

برادرکشی در درگیری خانوادگی

سردار کیومرث عزیزی فرمانده انتظامی شرق استان تهران، اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره قتل در شهر رودهن، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان دماوند قرار گرفت. مأموران با هماهنگی مقام قضائی به محل وقوع قتل اعزام و شناسایی و دستگیری قاتل را در دستور کار خود قراردادند.

وی افزود: با تحقیقات و اقدامات به موقع پلیسی، متهم که برادر مقتول بود در کمترین زمان ممکن شناسایی، دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به پلیس آگاهی منتقل شد. متهم در اعترافات اولیه خود، علت قتل را درگیری و اختلافات قبلی با مقتول اعلام کرد و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 618857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.