عاشوراباوری در کلمه و قلم استاد حسینجانی متبلور بود

رئیس حوزه هنری در پیامی درگذشت ابوالقاسم حسینجانی شاعر، نویسنده و مترجم گفت: عاشوراباوری در کلمه و قلم استاد حسینجانی متبلور بود.

به گزارش ایمنا، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت ابوالقاسم حسینجانی، شاعر، نویسنده و مترجم را تسلیت گفت.

مشروح متن این‌پیام به ترتیب زیر است:

«انالله‌واناالیه‌راجعون

با تأسف فراوان، نویسنده، مترجم و شاعر بزرگ آئینی معاصر، مرحوم استاد ابوالقاسم حسینجانی ابوالزوجه جناب آقای استاد علیرضا قزوه، دنیای فانی را ترک گفت.

ضایعه این فقدان را محضر استاد عزیزمان و همسر مکرم ایشان سرکار خانم دکتر حسینجانی، خانواده محترم و جامعه ادبی کشور تسلیت عرض می‌کنم.

اعتقاد به مسأله‌شناسی اجتماعی در هنر، لزوم رهیدن از چنگال تفکرات و تصمیم‌های تاریخ‌مصرف‌گذشته در حوزه مدیریت فرهنگی- هنری، گفتمان‌محوری در هنر انقلاب خاصه شعر و جهاد فکری و فرهنگی در کنار نغزگویی و کلام شیرین، برداشت‌هایی کوتاه ولی مهم از سال‌ها زیست هنریِ فعّال و دغدغه‌مندانه اوست.

عاشوراباوری در کلمه و قلم ایشان متبلور بود و ادبیات مقاومت را ذیل این باور، مبارزه در برابر پروا و راهی برای دعوت جامعه به‌پرواز می‌دانست؛ شعر «کربلا منتظر ماست بیا تا برویم» برآمده از همین عقیده است و در افق شعر معاصرِ عاشورایی همچنان می‌درخشد.

علو درجات آسمانی و همنشینی با سیدالشهدا علیه السلام نصیب ایشان خواهد بود؛ ان‌شاءالله.»

منبع: مهر

کد خبر 618843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.