به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اکبر سلطانی امروز_ شنبه بیستویکم آبانماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیگیری طرح به هنگام سازی مطالعات جامع حملونقل و ترافیک شهر شیراز توسط دفتر مطالعات حملونقل و ترافیک شهرداری و توجه به مشکلات ترافیکی ناشی از استفاده شهروندان از خودروهای شخصی و استفاده نکردن از حملونقل همگانی، این موضوع مهم در راستای گره گشایی و روان سازی ترافیک و رفع مشکل شهروندان مورد توجه قرار گرفت.
وی ادامه داد: یکپارچهسازی یکی از راهبردهای اساسی در جهت بهبود کارایی سیستمهای حملونقل همگانی است که این اقدام با هدف کاهش ناهماهنگیهای موجود در خدمات حملونقل مد نظر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور قرار گرفت که در این راستا در سال ۹۷ معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری شیراز قراردادی با موضوع مطالعات تفصیلی حملونقل همگانی یکپارچه شهر شیراز به موازات طرح بازنگری مطالعات حملونقل انجام داد که به نتیجهای نرسید.
رئیس کمیسیون حملونقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: یکی از دلایلی که باعث شد نتیجه مطالعات یکپارچهسازی حملونقل و ترافیک، محقق نشود، توقف مطالعات جامع به دلایل گوناگون از جمله تأیید نشدن مطالعات دانشگاه شیراز و همچنین تحریمهای ظالمانه نرم افزار کلان نگر (EMME) بود.
وی تصریح کرد: در سال ۹۸، با توجه به ابلاغیه ضابطه ۷۷۷ برنامه و بودجه و الزام به انجام شرح خدمات، به عنوان ابزار تخصیص اعتبارات ملی در زمینه حملونقل همگانی به کلان شهرها، پیگیری این ضابطه در دستور کار دفتر مطالعات حملونقل و ترافیک شهرداری شیراز قرار گرفت.
سلطانی افزود: با توجه به بهروزرسانی نتایج مطالعات جامع، توسط مشاور مطالعات دانشگاه علم و صنعت ایران و لزوم پیگیری سریع و به موقع شرح خدمات این ضابطه، جهت دریافت مصوبات اجرایی سیستمهای حملونقلی در شهر شیراز و از طرف دیگر، اتمام مدت تغییر قیمت حق الزحمه و الزام و پیگیری این مطالبه و جلوگیری از اتلاف وقت و فرصتهای پیشرو، موضوع توسط معاونت حملونقل ترافیک شهرداری با جدیت پیگیری میشود.
نظر شما