پل ۲۰ متری نیازمند ایمن‌سازی فوری است

سرپرست شهرداری تالش گفت: بارش‌های متوالی باران و طغیان رودخانه کرگانرود موجب خالی شدن دو متر از بخش پایین‌دست پل ۲۰ متری در کمربندی شهر شده است، این پل باید هرچه سریعتر با استفاده از سنگ‌های بزرگ رودخانه‌ای ایمن‌سازی شود.

مهران نجاتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: براساس بررسی و برآورد کارشناسان فنی شهرداری و راهداری تالش، ایمن‌سازی پایین‌دست پل ۲۰ متری نیازمند ۶۵۰۰ متر مکعب سنگ بزرگ رودخانه‌ای و ۱۶۰۰ مترمکعب بتون آماده است.

وی افزود: تهیه بتون و سنگ‌ها و حمل آن از رودخانه شفارود یا سفیدرود با ماشین‌آلات سنگین نیازمند هزینه میلیاردی است و شهرداری به دلیل کمبود منابع مالی توان پرداخت هزینه آن را ندارد.

سرپرست شهرداری تالش خاطرنشان کرد: وضعیت پل ۲۰ متری در جلسه ستاد مدیریت بحران تالش مورد بررسی قرار گرفت و فرماندار این شهرستان طی مکاتبه‌ای با استاندار گیلان، خواستار ایمن‌سازی این پل شد، مدیریت شهری نیز به شدت پیگیر اجرای این طرح پیش از وقوع سیلاب است.

نجاتی تصریح کرد: بارش‌های متوالی باران و طغیان رودخانه کرگانرود موجب خالی شدن دو متر از بخش پایین دست پل ۲۰ متری در کمربندی شهر شده است، این پل باید هرچه سریع‌تر با استفاده از سنگ‌های بزرگ رودخانه‌ای ایمن‌سازی شود.

وی با بیان اینکه با آغاز بارندگی‌های فصلی نیروهای خدمات شهری شهرداری تالش در حالت آماده‌باش هستند، تاکید کرد: ستاد مدیریت بحران شهرداری تالش برای مقابله با بحران ناشی از بارش‌های زمستانه با کمبود تجهیزات و ماشین‌آلات مواجه است.

به گزارش ایمنا، شهر هشتپر یا تالش مرکز شهرستان تالش، با حدود ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و رودخانه کرگانرود از پرآب‌ترین رودخانه‌های گیلان از مرکز این شهر عبور می‌کند.

کد خبر 618764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.