تدارک مدیریت شهری اصفهان برای ۲۵ آبان

۲۵ آبان سال ۱۳۶۱ را باید روزی فراتر از یک حماسه ملی شناخت، چراکه دنیا فهمید مردم ایران ترسی از شهادت ندارند، روزی که ۳۷۰ شهید از نزدیک به روی دستان پدران و مادرانشان تشییع شدند، از این‌رو به‌منظور پاسداشت حماسه ۲۵ آبان برنامه‌هایی در دل محلات مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هر چند شمار شهدای اصفهان در عملیات محرم به حدود یک هزار نفر می‌رسید، اما اینکه در یک روز ۳۷۰ شهید بر دستان مردمان مهربان، ایثارگر و شهید پرور اصفهان تشییع شود و همه با عشق جوانان گلگون کفن خود را به آغوش خاک هدیه کنند، جای قدردانی دارد؛ به همین جهت ۲۵ آبان را روز حماسه و ایثار مردم اصفهان نامیدند.

عملیات پر رمز و راز محرم یک دستاورد بزرگ برای کشور در دوران دفاع مقدس محسوب می‌شود، آزادسازی ۷۰۰ کیلومترمربع از خاک ایران و ۳۰۰ کیلومتر از خاک عراق و دیده شدن دورنمای شهر العماره عراق از روی بلندی‌های جبال‌حمرین در این عملیات باعث شد استراتژی جدید برای عملیات گسترده در منطقه جنوب که هدفش تعیین سرنوشت جنگ بود حاصل شود، از این رو به پاسداشت این روز ویژه‌برنامه‌ها و رویدادهای متعددی در شهر اصفهان توسط شهرداری مناطق برگزار می‌شود تا یاد و خاطره آن جوانان گلگون کفن زنده نگه‌داشته شود.

برگزاری ویژه برنامه «غوغای مردی تا پای جان» در منطقه ۵

حسین کارگر، مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه ویژه برنامه «غوغای مردی تا پای جان» به مناسبت گرامیداشت شهدای ۲۵ آبان ماه در این منطقه برنامه‌ریزی شده است، اظهار کرد: صلابت و از خودگذشتگی و یا حماسه و ایثار واژه‌هایی هستند که برای ما دارای زیبایی خاصی است، با آنها آشنایی داریم و زمانی که حرف از حماسه و ایثار می‌شود ذهنمان ناخودآگاه به سمت جان‌فشانی‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان‌مان می‌رود.

وی با بیان اینکه در روز ۲۵ آبانماه سال ۶۱، ۳۷۰ نفر از شهدای عملیات محرم بر شانه‌های مردم اصفهان تشییع شدند، ادامه داد: ۲۵ آبان حماسه‌ای بی نظیر در اصفهان رقم خورد که هنوز هم بعد از سال‌ها تازگی دارد.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این راستا ویژه برنامه «غوغای مردی تا پای جان» به مناسبت گرامیداشت شهدای ۲۵ آبان‌ماه در این منطقه برنامه‌ریزی شده است که بزرگترین نمایش ترکیبی دفاع مقدس شامل داستان شخصیت‌پردازی همراه با المان‌های نوری است.

وی ادامه داد: این ویژه برنامه از ۲۳ تا ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۰ در خیابان شهدای صفه، گروه ۴۴ توپخانه ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، شهروندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت کارت ورود به آدرس http://www.tapayejaan.ir یا فرهنگسراهای سطح شهر مراجعه کنند.

اعلام فراخوان جشنواره سرود در منطقه ۹ شهرداری اصفهان

سیدسلمان قاضی‌عسگر، مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان در آستانه فرا رسیدن ۲۵ آبان روز اصفهان، روز ایثار و شهادت مردمان ولایت مدار نصف جهان از برگزاری جشنواره سرود با عنوان «هم نوا با لاله‌ها بخوانیم ایران» در این منطقه خبر داد و گفت: این جشنواره به منظور مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب و همچنین جهت بخشی به اندیشه حاکم بر دوره نوجوان و جوان، ایجاد روحیه انقلابی، حماسی و ایثار با همکاری آموزش و پرورش و سپاه ناحیه امام رضا (ع) ویژه دختران و پسران ۱۸ تا ۸ سال به صورت مجزا برگزار می‌شود.

وی افزود: تمام گروه‌های سرود آزاد، مدارس، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، پایگاه‌های بسیج، مراکز و ارگان‌های محدوده جغرافیایی منطقه ۹ می‌توانند در این جشنواره شرکت و آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در مرحله اول جشنواره به صورت غیرحضوری اجرا می‌شود و شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را تا پایان آذر ماه در شبکه‌های اجتماعی (ایتا، سروش، بله) به شماره تلفن ۰۹۳۶۲۳۰۳۶۶۰ ارسال کنند.

قاضی‌عسگر با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش گروهی و همگانی اجرا می‌شود، افزود: در بخش گروهی ۱۰ تا ۲۵ نفر و در بخش همگانی بیش از ۵۰ نفر شرکت می‌کنند که پس از بررسی هیئت داوران، حداکثر ۱۰ گروه برتر انتخاب و برای رقابت به مرحله حضوری راه می‌یابند.

وی با اشاره به اختتامیه این جشنواره در دهه فجر، اضافه کرد: برترین‌های جشنواره در مرحله اول علاوه بر اجرای سرود جشنواره باید آمادگی اجرای یک سرود دیگر با موضوع دهه فجر، پیروزی انقلاب اسلامی، ایثار و شهادت را داشته باشند.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان اظهار کرد: در بخش همگانی علاوه بر لوح تقدیر و تندیس جشنواره، مبلغ ۵۰ میلیون ریال به رتبه‌های اول در مقاطع تحصیلی دبستان، متوسطه اول و دوم اهدا، و در بخش گروهی نیز علاوه بر تندیس جشنواره و لوح تقدیر به رتبه اول ۵۰ میلیون ریال، دوم ۴۰ میلیون ریال و سوم ۳۰ میلیون ریال اهدا می‌شود.

پیش‌بینی ۷ ویژه برنامه به مناسبت روز اصفهان

داوود بحیرایی، مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان اظهار کرد: مجموعه برنامه‌های منطقه ۱۰ برای روز اصفهان به منظور پاسداشت شهدا، مقاومت و ایثار تدارک دیده شده است.

وی افزود: «برای ستاره»، «قهرمان من»، «رفیق شهیدم»، «به قامت قلم»، «به قامت پرچم»، «به رنگ وطن «، «تجلیل از کتابداران» سر فصل این ویژه برنامه‌ها است.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با اشاره به ویژه برنامه «رفیق شهیدم»، تصریح کرد: در این برنامه مدیران شهری به منظور پاسداشت شهدا، با حضور در منازل خانواده شهدا ضمن اجرای برنامه‌های فرهنگی به تجلیل از آنها می‌پردازند.

وی با بیان اینکه ۲۵ آبان نماد حریت و آزادگی مردم اصفهان است، لذا وظیفه داریم در جهت ارج نهادن این روز از هیچ تلاشی فروگذار نباشیم، گفت: به مناسبت حماسه ۲۵ آبان، روز اصفهان، ششمین یادواره شهدای مسجد ولی عصر (عج) خیابان صباحی امروز _سه‌شنبه، بیست‌وچهارم آبان‌ماه_ برگزار می‌شود.

بحیرایی اظهار کرد: در راستای پاسداشت مقام شامخ شهدا و به منظور زنده نگه‌داشتن یاد و نام آنها در شهر، ششمین یادواره شهدای مسجد ولی عصر (عج) خیابان صباحی واقع در خیابان تالار امروز _سه‌شنبه بیست‌وچهارم آبان‌ماه_ از نماز مغرب و عشا در مسجد ولی عصر (عج) برگزار می‌شود.

وی افزود: این یادواره در راستای ارج نهادن به مقام والای ۷۵ شهید این محله و مسجد و عهد و میثاق مجدد با آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی ایران همراه با حضور خانواده شهدا و مردم شهید پرور اصفهان برگزار خواهد شد.

ویژه برنامه‌های منطقه ۱۱ برای بزرگداشت حماسه ۲۵ آبان، روز اصفهان

حسن محمدحسینی، مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان اظهار کرد: با توجه به حماسه ۲۵ آبان، روز اصفهان ویژه برنامه‌ای تحت عنوان «شهید کوچه ما روشنایی شهر است» تدارک دیده شده است، بر این اساس برنامه‌هایی در کوچه‌های منطقه که خانواده شهید در آن ساکن هستند، اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه «شهید کوچه ما، روشنایی شهر است» از امروز به مدت سه روز به ترتیب در محله محله طاحونه، خیابان امام سجاد (ع)، خیابان شهیدان باباصفری، محله شهدای لیمجیر و خیابان مطهری، کوچه شهیدان اعتصامی برگزار می‌شود.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در چند دبیرستان منتخب منطقه نیز برنامه‌ای به مناسبت حماسه ۲۵ آبان شامل تئاتر، پخش فیلم و روایتگری روزهای بیست و هشتم و بیست و نهم آبان تدارک دیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در سینما مهتاب نیز برنامه «سینما حماسه» برای دانش آموزان مقطع دبستان پیش‌بینی شده است که روزهای سی‌ام آبان و اول آذرماه برگزار می‌شود.

وی از برگزاری برنامه کارآفرینی در فرهنگسرای دانش خیابان امام حسین (ع) خبر داد و گفت: این برنامه نیز امروز بیست‌وپنجم آبان‌ماه به منظور ارائه مشاوره کار و کارآفرینی و کسب و کار برگزار می‌شود.

برنامه‌های منطقه ۱۴ برای «روز اصفهان»

محمدمهدی کریمی، مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با اشاره به حماسه ۲۵ آبان، اظهار کرد: به منظور بزرگداشت یوم الله ۲۵ آبان، روزی که اصفهان بزرگ در جهت آرمان‌های اسلام بیش از ۲۷۰ شهید والا مقام را تقدیم این انقلاب کرد، برنامه‌هایی را برای هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن یادواره این روز بزرگ در دل محلات منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان در نظر گرفته است تا یاد و خاطره این روز در اذهان مردم این منطقه زنده بماند.

وی افزود: در این راستا نصب بنر تصاویر شهدای محل بر سر معابر محل سکونت شهید در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری مسابقه تولید کلیپ شهدای منطقه با تلفن همراه ویژه گروه سنی نوجوان (۸ تا ۱۶ سال)، تصریح کرد: بازدید از خانواده معظم شهدا و تجلیل از والدین، همسران و فرزندان شهدا، اجرای برنامه‌های سرود، روایت‌گری و فضاسازی بیت و خانه‌های شهدا از دیگر برنامه‌های روز اصفهان در منطقه ۱۴ است.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی قافله زیارت شهدا از منطقه ۱۴ تا گلستان شهدا به منظور آشنایی اهالی منطقه با محل مزار شهدای محل در گلستان شهدای اصفهان برنامه ریزی شده است.

کریمی گفت: این برنامه‌ها با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد ریال تدارک دیده شده است و در طول حدود یک هفته به اجرا در می‌آید.

کد خبر 618763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.