ضرورت اهتمام دفاتر شهری استانداری‌ها برای ایجاد تحول مناسب در شهر

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌ها نقش مهمی در ارتقای خدمات مدیریت شهری و ارائه راهبردهایی کوتاه مدت و میان مدت در راستای تحول مناسب در شهر دارند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، علی زینی‌وند در خصوص ضرورت محرومیت‌زدایی از محلات و رفع تبعیض در ارائه خدمات در سطح شهرها، اظهار کرد: دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌ها باید مدیریت شهری را در رفع این مشکلات و تحقق عدالت فضایی در سرانه‌ها، کاربری‌ها، زیرساخت‌ها، تأسیسات شهری و ارائه خدمات شهری مطلوب در موضوع‌های آتش‌نشانی و ایمنی، فضای سبز شهری، مدیریت بهینه پسماندها و میادین میوه و تره‌بار در تمام مناطق شهر یاری کند.

وی ساخت‌وسازهای ایمن، مقاوم و پایدار را از مطالبه‌های عمده مردم و انتظارهای دولت دانست و بر پیگیری مباحث مرتبط با ایمن‌سازی در شهرها مطابق ابلاغیه وزیر کشور، تاکید کرد.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و اقدام‌های یک سال اخیر در سطح این سازمان، خاطرنشان کرد: شاهد هستیم که مدیریت پسماندها در سطح کشور به صورت بخشی اجرا می‌شود و برای موفقیت در این حوزه لازم است برنامه‌های اجرایی، تجربه‌ها و دانش‌ها را تجمیع کنیم.

زینی‌وند اضافه کرد: در حال برنامه‌ریزی برای انسجام اقدام‌ها و به خدمت گرفتن روش‌های جدید و دانش روز هستیم.

وی تصریح کرد: هماهنگی حداکثری میان راهبردهای کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت ستاد وزارت کشور، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، استانداری‌ها، وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط با مدیریت شهری، موجب تحول مناسب در مناطق شهری کشور می‌شود.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه امروز باید علاوه بر نگاه پروژه‌محور و خدماتی با نگاه و گفتمان فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به مسائل و مشکلات عرصه‌های مدیریت شهری نگاه کنیم، تاکید کرد: جلب سرمایه‌گذاران، اصلاح ضوابط و مقررات دست و پاگیر، تلاش برای کسب رضایتمندی شهروندان و افزایش روحیه و نشاط اجتماعی از اقدام‌های مهمی است که شوراهای اسلامی شهر و شهرداری‌ها می‌توانند برنامه‌ریزی و عملیاتی کنند و نقش حمایتی و نظارتی دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌ها حائز اهمیت است.

زینی‌وند یکی از اهداف اصلی برگزاری نشست ملی مدیران کل دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌ها را به اشتراک گذاری مطالب و تجربه‌های متنوع در کشور دانست و گفت: امیدوارم مصوبه‌های این نشست‌های تخصصی موجب انجام اقدام‌هایی شود تا تأثیرهای مثبتی بر بهبود خدمات شهرداری‌ها و شوراهای کشور به دنبال داشته باشد.

کد خبر 618756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.