از شنبه تا چهارشنبه، ۸ تا ۱۶:۳۰/ پنجشنبه‌ها تعطیل می‌شود

رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: پیش از این در شهرستان‌ها، ادارات از ساعت دو به بعد تعطیل بودند اما اکنون همه ساعت کاریشان شنبه تا چهارشنبه، از ساعت هشت صبح تا ۴:۳۰ بعدازظهر خواهد بود و پنجشنبه‌ها تعطیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میثم لطیفی جمعه _بیستم آبان‌ماه ۱۴۰۱_ در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره وضعیت تعطیلات، اظهار کرد: امروز اصلاحیه ماده ۸۷ قانون خدمات کشوری را پیشنهاد دادیم که براساس آن وضعیت تعطیلات و روزهای کاری آخر هفته مشخص شد.

وی افزود: بر همین اساس، روزهای پنجشنبه که در دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌ها کارمندان سر کار می‌رفتند، برای مشاغلی که امکانش باشد، قرار بر این شد که پنج روز هفته، روز کاری و ساعت کاری ۸:۰۰ تا ۱۶:۳۰ باشد. البته مجموعه‌هایی مانند بیمارستان‌ها، بهزیستی‌ها و بانک‌ها و اماکن ورزشی و واحدهای نظامی که باید خدمات مستمر دهند، قانون مانند سابق است.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گفت: با توجه به اینکه مدارس در روز پنجشنبه تعطیل است و امکان سفر برای خانواده‌ها در آخر هفته نیست، امروز با این مصوبه که به عنوان لایحه در مجلس مطرح خواهد شد و در صورت تصویب در مجلس، دو روز آخر هفته برای همه کارکنان تعطیل می‌شود تا به تحکیم خانواده کمک شود.

لطیفی تصریح کرد: جمع‌بندی ما این است که این امر موجب بهره‌وری اقتصادی بیشتر نیز خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که مصوبه جدید هیئت وزیران برای اصلاح ساعت کار کارکنان دولت که به پیشنهاد این سازمان تصویب شد، چه میزان در راستای تحقق بند ۳ اصل ۴۳ قانون اساسی بود؟، اظهار کرد: یکی از مبانی‌ای که در جلسه مطرح شد، همین موضوع تحکیم خانواده بود.

وی افزود: هم تجربه جهانی و هم تجربه‌ای که طی این سال‌ها در تهران داشتیم، نشان می‌دهد که با این کار فرصت ایجاد می‌شود که مردم بتوانند به امور خانواده بیشتر برسند، به‌خصوص خانواده‌هایی که فرزند مدرسه‌ای دارند و خودشان شاغل هستند و شاغل بودن باعث می‌شود این افراد روز پنجشنبه در منزل حضور نداشته باشند.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی ادامه داد: کارکنان دولت در شهرستان‌ها در روز پنجشنبه سر کار حضور داشتند و این باعث می‌شد که اگر بخواهند مسافرت کوتاهی بروند و به خانواده و بزرگترهای خود در شهرستان‌ها و روستاها سر بزنند، با مشکل مواجه شوند. زیرا ما در شهرستان‌ها یک روز تعطیل داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: عملاً بررسی‌های میدانی ما و مطالعاتی که صورت گرفت نشان داد که این اصلاح ساعت کاری کمک می‌کند که بتوانیم انسجام خانواده و رضایت آن‌ها را افزایش دهیم. به نظر من این کار در مجموع بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی را افزایش می‌دهد زیرا اکنون به این خاطر که همکاران ما در تهران فقط پنج روز هفته در شهرستان‌ها شش روز سر کار هستند، عملاً یک روز اتصال مرکز و استان قطع بود اما پس از این همه با هم در یک زمان سر کار می‌رویم.

لطیفی تاکید کرد: پیش از این در شهرستان‌ها، ادارات از ساعت دو به بعد تعطیل بود اما اکنون همه ساعت کاری آن‌ها شنبه تا چهارشنبه از ۸:۰۰ تا ۴:۳۰ بعدازظهر خواهد بود و پنجشنبه‌ها تعطیل می‌شود؛ در مجموع این کار کمک می‌کند که برای خانواده، اقتصاد کشور و حوزه خدمات عمومی، اتفاقات خوبی رقم بخورد.

جزئیات ماده ۸۷ قانون جامع خدمات کشوری

«ساعات کار کارمندان دولت ۴۴ ساعت در هفته می‌باشد و ترتیب و تنظیم ساعات کار ادارات با پیشنهاد سازمان و تصویب هیئت وزیران تعیین می‌گردد و تغییر ساعت کار کارمندان در موارد ضروری با رعایت سقف مذکور با دستگاه ذی‌ربط می‌باشد. میزان ساعات تدریس معلمان و اعضای هیئت علمی از ساعات موظف، در طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل ذی‌ربط تعیین خواهد شد.

تبصره ۱- کارمندان می‌توانند با موافقت دستگاه اجرایی ساعات کار خود را تا یک چهارم ساعت کار روزانه (حداکثر ۱۱ ساعت) تقلیل دهند.
میزان حقوق و مزایا، نحوه محاسبه سوابق خدمت این قبیل کارمندان متناسب با ساعات کار آنان تعیین خواهد شد.

تبصره ۲- دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در موارد خاص با موافقت هیئت وزیران و رعایت سقف ساعات کار با توجه به شرایط جغرافیایی و منطقه‌ای و فصلی ساعات کار خود را به ترتیب دیگری تنظیم نمایند.

تبصره ۳- کلیه دستگاه‌های اجرایی استانی موظفند ساعات کار خود را در شش روز هفته تنظیم نمایند. (ستاد مرکزی دستگاه‌های اجرایی مشمول این حکم نمی‌باشند.)» 

کد خبر 618652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 23
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارمندان بانک دیگ خدایی ندارند تو راخدا آن هم زن ب IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    27 0
    کارمند بانک
  • دنا IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    19 5
    با سلام . به نظر بنده کارکنان بانکها نیز خانواده دارند و باتوجه به حجم بالای کار نیاز به این تعطیلی بیش از بقیه ادارات دارن
  • شهروند IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    16 4
    چرا همین ساعت 7:30 تا 15 نباشه آخه از ساعت 16:30 دیگه کاری نمیتونه بکنه کارمند با خستگی میاد یعنی شما 5روزش رو کامل میگیرین بعد پنج شنبه رو تعطیل میکنین قبلا 7:30 بود تا 14 مصوبه جدید در استانداری خراسان رضوی شروع کار رو کردن 8 صبح اتمام هم در شهرداری مشهد ساعت 15 هست بدون نهار همه هم عادت کردیم به دیر ناهار خوردن نیازی به هزینه ناهار هم نیست شما ساعت رو بکنید 7:30 تا 15 حداقل به یه کاری برسیم بعد از ظهرها
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    13 2
    باسلام. بنده بعنوان یک کارمندخانم موافق تعطیلی 5شنبه ها هستم درصورتی که مابقی روزها ساعت کاری 7تا15باشد. چرا که اگر 5روز هفته رو ساعت 4/5تعطیل شویم تا برسیم خانه 5/5عملا بچه ها 5روز کامل مادر ندیده اند اصلا ارزش ندارد 5روز اصلا خونه نباشی که یک پنجشنبه تعطیل باشیم چه جور تحکیم خانواده است ؟
  • داوود IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    11 2
    با سلام طرح بسیار عالی است، انشالله اگر تصویب شه جهت تحکیم خانواده و انجام امورات خانوادگی و ،،، از هر لحاظ دیگه هم دارای منفعت عقلایی است ،
  • رضا IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
    4 4
    کارمندان بانک که از جنس ربات و فولاد هستند پس کما فی السابق...!!!
  • مرضیه IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    5 0
    با سلام خدا قوت،من کارمند بهزیستی هستم همون طور که میدونید فشار کاری و مشکلات در بهزیستی بالاست بخاطر مشکلاتی که در جامعه هست و روز بروز بیشتر میشه مراجعین ما با آسیب های زیاد و مشکلات زیادی روبرو هستند و ما هم درگیر این آسیب ها هستیم و عملا از نظر اوقات فراغت و تعطیلی و استراحت روح و روان نیاز به این تعطیلات آخر هفته داشتیم که متاسفانه شامل بهزیستی نشده...
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    11 0
    با سلام - از لحاظ تعطیلی پنج شنبه ها با کمال میل موافق هستم چون ما خانم ها واقعا بعد از اینکه از سرکار برگشتیم خونه دیگه جونی واسه مون نمیمونه که امورات منزل و رسیدگی به خانواده رو انجام بدیم میزاریم آخر هفته انجام بدیم که متاسفانه با یک روز تعطیلی جمعه نمیشه کاری انجام داد همش حالت خستگی و کوفتگی داریم همسر و بچه ها هم ازمون ناراضی هستن بهتره که دو روز آخر هفته تعطیل باشه
  • مجید ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    7 0
    از این تدبیر و درایت صمیمانه تشکر و قدردانی می نمایم. مدت هاست که نتوانسته بودیم خانواده های پدری و همسری را زیارت کنیم
  • آرش IR ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    1 3
    بنظرم طرح فوق العاده مزخرفیه. میخوان کارمند 5 روز صبح تا شب براشون کارکنه.؟ این چه طرح کارشناسی نشده ایه. از اول مهر تا اواخر بهمن ساعت 4.5 غروبه. بخاطر تحکیم بنیان خانواده باید 5شنبه رو تعطیل میکردن و نهایتا نیم ساعت به ساعت کاری 5 روز هفته اضافه میکردن.اینجا ژاپن و کره و آلمان نیست که کارمند 8 ساعت مفید کارایی داشته باشه. همه اینقد مشکل دارن که..... ..
  • سوسن US ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    10 0
    پس چی شدانگاری دیگه خبری نیست.حتما لایحه تومجلس داره خاک میخوره،،😁