تسهیل تحقق هدف صفر انتشار کربن از طریق دوقلوی دیجیتال در بریتانیا

مدل دوقلوی دیجیتال شهر وارینگتون انگلستان با هدف یافتن راه‌حل‌هایی برای بهبود مصرف انرژی، کاهش انتشار کربن و به حداقل رساندن هزینه‌های شهری جهت تحقق هدف صفر انتشار گازهای آلاینده در آینده، در ۲۹ منطقه جدا از هم ساخته شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران وارینگتون به ایجاد یک دوقلوی دیجیتال برای کمک به بهبود اقدامات مربوط به افزایش خود کارآمدی انرژی، کاهش انتشار کربن و به حداقل رساندن هزینه‌های شهری پرداخته‌اند تا از این طریق، شهر را در مسیر رسیدن به انتشار صفر گازهای آلاینده یاری کنند. این افراد در نظر دارند با همکاری مشاورانی از کمپانی فناوری اقلیمی هدف خود را تحقق ببخشند که آژانس نوآوری بریتانیا نیز مسئولیت پرداخت تمام هزینه‌های لازم را برای این پروژه به عهده گرفته است.

وضعیت اضطراری آب و هوا در وارینگتون

پروژه شناسایی راه‌حل‌های داده‌محور برای تحقق هدف صفر انتشار کربن در وارینگتون را یکی از مؤسسات خیریه شهر با نظارت و حمایت از اعضای شورای شهر آغاز کرد. وارینگتون شهری نسبتاً کوچک با مساحت حدود ۷۰ مایل مربع است و از نظر جغرافیایی بین منچستر و لیورپول قرار دارد. تنها حدود ۲۰۰ هزار نفر در این شهر سکونت دارند، با این حال تغییرات اقلیمی در آن در وضعیت نامناسبی قرار دارد و به مشکلات زیادی برای ساکنان و محیط زیست منجر شده است. در همین راستا، مدیران شهر از سال ۲۰۱۹ رسیدگی به وضعیت آب و هوایی را اضطراری اعلام کرده‌اند و در نظر دارند از طریق اعمال اقدامات مختلف، شهر را به هدف صفر انتشار کربن برسانند. مدل دوقلوی دیجیتال یکی از بهترین اقدامات برای تحقق این هدف خواهد بود که به مدیران امکان دسترسی به داده‌ها را جهت یافتن بهترین راه‌حل‌ها برای کاهش کربن خواهد داد.

داده‌های حاصل از دوقلوی دیجیتال وارینگتون جزئیاتی نظیر هندسه ساختمانی شهر، میزان بهره‌گیری از سازه‌ها و سن آن‌ها، ویژگی‌های هر ساختمان و زیرساخت‌های شبکه الکتریکی را فراهم می‌آورد و از این طریق به مدیران شهری برای اتخاذ بهترین رویکردها جهت کاهش انتشار کربن کمک می‌کند. در واقع، تجزیه و تحلیل داده‌های مهم مربوط به هر سازه در سراسر شهر، مدیران را برای تصمیم‌گیری جهت ضرورت پیاده‌سازی اقدامات لازم جهت کاهش مصرف انرژی و به حداقل رساندن انتشار گازهای آلاینده یاری می‌دهد و از این طریق، مسیر رسیدن به هدف صفر انتشار کربن را کوتاه‌تر می‌کند. این اقدامات قبلاً به طور جداگانه در ۲۹ محله شهر انجام می‌شد، اما دوقلوی دیجیتال منجر به یکپارچه‌سازی آن‌ها شده است و بستری را به وجود آورده است که به پیوند ابزارهای بهینه‌سازی این فناوری کمک زیادی می‌کند.

کد خبر 618648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.