شهرداری ورزنه گواهینامه شهر تالابی را دریافت کرد

شهردار ورزنه گفت: شهرداری در اجلاسیه کاپ چهاردهم کنوانسیون رامسر به عنوان شهر تالابی انتخاب شد و گواهینامه دریافت کرد.

حامد اخگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ۲۵ شهر جهان از جمله شهر ورزنه نوزدهم آبان‌ماه ۱۴۰۱ در چهاردهمین اجلاسیه کاپ که در شهر ژنو برگزار شد، موفق به کسب گواهینامه شهر تالابی شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۳ شهر به عنوان شهر تالابی در جهان انتخاب شده‌اند، افزود: انتخاب شهرها به عنوان شهر تالابی یک رخداد جانبی در کنوانسیون رامسر است که به منظور انجام اقدام‌های خردمندانه به منظور استفاده و بهره‌مندی از محیط تالاب، افزایش مشارکت‌پذیری و مشارکت دادن گروه‌های محلی ایجاد شده است.

شهردار ورزنه خاطرنشان کرد: یکی از موضوع‌هایی که سال جاری در کنوانسیون رامسر مطرح شد، تاکید بر توجه به شهرهای جهانی تالابی به منظور تحقق دیپلماسی شهری، افزایش توسعه پایدار و تبادل اکولوژیکی بود که به پیشنهاد شهرداری ورزنه مطرح شد و توسط دبیر کنوانسیون مورد پذیرش قرار گرفت.

اخگر اضافه کرد: این موضوع در کاپ پانزدهم اجلاسیه ژنو مورد بررسی بیشتری قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت جامعه محلی و ان‌جی‌اوها به منظور حفاظت از تالاب‌ها به ویژه تالاب گاوخونی در مرکز فلات ایران اهمیت ویژه‌ای دارد؛ لذا باید تلاش کنیم این موضوع مهم را مورد بررسی بیشتری قرار دهیم.

شهردار ورزنه تاکید کرد: به طور قطع یکی از مهمترین موضوع‌ها برای شهرداری و حافظان محیط زیست، تحقق حقابه تالاب گاوخونی است تا بتوان از بحران‌های پیش رو که تالاب گاوخونی و منطقه را تهدید می‌کند، جلوگیری کرد.

به گزارش ایمنا، شهردار ورزنه در چهاردهمین اجلاسیه کاپ کنوانسیون ژنو به بیان رخدادهای جانبی و تجربه‌های مختلف شهر ورزنه در ابعاد زیست‌محیطی و توسعه پایدار پرداخت.

کد خبر 618630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.