تشدید بارش‌ها در ۵ استان

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی در پنج استان و همچنین آب‌گرفتگی معابر و سیلاب در مناطق مستعد خبر داد.

به گزارش ایمنا، سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای هشدار سطح نارنجی صادر کرد. در این اطلاعیه از تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها خبر داده‌شده است.

زمان شروع این پدیده از جمعه ۱۴۰۱/۰۸/۲۰ و زمان پایان آن شنبه ۱۴۰۱/۰۸/۲۱ خواهد بود. از سوی این سازمان بارش باران همراه با رعدوبرق در مناطق مستعد تگرگ، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، وزش باد شدید پیش‌بینی‌شده است.

منطقه اثر پدیده شرق و شمال شرق خوزستان، جنوب شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان است.

جاری شدن روان‌آب، آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، سیلاب در مناطق مستعد، صاعقه، اختلال در تردد جاده‌ای، ریزش و احتمال رانش کوه، خسارت به سازه‌های موقت، تأخیر و احتمال لغو پرواز و آسیب به صنعت کشاورزی آثار این مخاطره است.

توصیه‌شده است در زمان ذکرشده از تردد و اسکان در حاشیه مسیل‌ها و فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو اجتناب و پرهیز شود. بازگشایی دهانه پل‌ها و آبروها، احتیاط در سفرهای برون‌شهری، بررسی استحکام سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها از دیگر توصیه‌های هواشناسی است.

کد خبر 618621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.