لزوم ارتقای کیفیت فضاهای تعاملی در شهرها

یک کارشناس شهرسازی گفت: با توجه به اهمیت بعد رفتاری فضا، لازم است برنامه‌ریزی براساس شناخت الگوهای رفتاری کاربران به منظور ارتقای کیفیت اجتماعی و تقویت فضاهای تعاملی انجام شود.

فرانک باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بوستان‌های شهری بخشی از فضاهای سبز عمومی است که بازدهی اجتماعی دارد و عموم شهروندان از آن برای گذران اوقات فراغت و تفریح استفاده می‌کنند.

وی افزود: اهمیت پارک‌ها در ایجاد فضای سالم و پرنشاط، ارتقای کارکردهای اجتماعی_فرهنگی، زیست‌محیطی، زیبایی‌شناختی، روان‌شناختی و اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است.

این کارشناس شهرسازی با بیان اینکه کارکردهای اجتماعی پارک‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: شهرکرد به دلیل سابقه تاریخی و فرهنگی در زمره شهرهای بالقوه در زمینه فضاهای عمومی از جمله پارک‌های شهری قرار دارد.

باقری اضافه کرد: پارک‌های این شهر کانون حضور بسیاری از شهروندان و مسافران با فرهنگ‌ها و خصوصیت‌های رفتاری مختلف است.

وی با بیان اینکه کیفیت اجتماعی پارک‌های شهری در مناطق مختلف شهرکرد با یکدیگر متفاوت است، تصریح کرد: با توجه به اهمیت بعد رفتاری فضا، لازم است برنامه‌ریزی براساس شناخت الگوهای رفتاری کاربران در پارک‌ها به منظور ارتقای کیفیت اجتماعی و تقویت فضاهای تعاملی انجام شود.

این کارشناس شهرسازی ادامه داد: فضاهای سبز شهری همانند پارک‌ها در بالا بردن روحیه، پر کردن اوقات فراغت و تقویت و ارتقای بهداشت روانی و جسمی شهروندان مؤثر و ایجاد این فضاها در شهرهای دور از روستاها و محیط‌های طبیعی، ضروری است.

کد خبر 618546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.