برای خلق یک رویداد هنری نباید منتظر نهادها باشیم

مربی رویداد «برای ایران» با بیان اینکه برای خلق یک رویداد فرهنگی و هنری نباید منتظر نهادها باشیم، گفت:هنرمندان مردمی باید خود گام نخست را در شکل دهی رویدادهای انگیزشی ملی بردارند و تا شور و انگیزه آن‌ها به دیگران تسری پیدا کند.

صابر شیخ رضایی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در طول دو روز برگزاری رویداد «برای ایران»، ایده‌های خوبی از سوی هنرمندان گرافیست و طراح ارائه شده است و امیدواریم تا پایان این رویداد شاهد شکل گیری طرح‌های مختلفی مطابق فراخوان شامل «ایران در آستانه فردا»، «آشوب، علیه پیشرفت»، «دیکتاتور های خیابانی»، «زن، بردگی، غربگرایی!» و «چادرهای افراشته» باشیم.

وی با بیان اینکه تنوع موضوعات فراخوان و سرفصل‌های مطرح شده بسیار متنوع است، افزود: ۷۰ ریزمو ضوع نیز در اختیار هنرمندان قرار گفته است که این تنوع موضوع به طور قطع، تنوع قلم و طرح با دیدگاه‌های مختلف را نیز به همراه خواهد داشت.

مربی رویداد «برای ایران» با اشاره به اینکه بخشی از موضوعات با اشتراک نظر جمعی خود هنرمندان در روز نخست این رویداد در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: این موضوعات در پایان روز نخست جمع آوری و توسط استادان ویرایش و پالایش شد و ایده‌های نهایی و همگرا در اختیار همه قرار گرفت.

وی اضافه کرد: از زاویه تکنیکی تمام هنرمندان در یک سطح نیستند اما هدف از برگزاری این کارگاه‌ها این است که هر فردی در هر سطح هنری با راهنمایی مربیان تخصصی دیدگاه‌ها، ایده‌ها و هنر خود را ارتقا دهد، طبیعی است که کار وی بی نقص نخواهد بود اما جنبه آموزشی و پیشرفت در برگزاری این رویداد مدنظر قرار گرفته است.

شیخ رضایی این نوع رویدادها را مردمی دانست و گفت: مجموعه هنرمندان از شهرهای مختلف، چراغ این نوع کارگاه‌ها را روشن کردند و یک همت و انگیزه ملی موجب شکل گیری آن شده است، با این نگاه شور و انگیزه شخصی این نوع رویدادها به دیگر مردم نیز منتقل شده است که برای خلق یک رویداد فرهنگی و هنری نباید منتظر نهادها باشیم.

وی گفت: در واقع هنرمندان مردمی باید خود گام نخست را در شکل دهی رویدادهای انگیزشی ملی بردارند و تا شور و انگیزه آن‌ها به دیگران تسری پیدا کند و بتوانیم در راستای کمک به پیشرفت کشورمان گام برداریم.

مربی رویداد «برای ایران» اضافه کرد: چنین فعالیت‌هایی که توسط مجموعه‌های مردم نهاد شکل گرفته است برای نخستین بار نیست که برگزار می‌شود، بلکه مضامین ملی و مذهبی مانند بحران آب در سیستان نیز شاهد این نوع فعالیت‌های هنری مردمی بوده‌ایم که بسیار تأثیرگذار و شورآفرین در جامعه است.

به گزارش ایمنا، کارگاه ملی طراحی، اکران شهری و پوستر با دستمایه گرافیک و کارتون «برای ایران» از روز چهارشنبه هجدهم آبان آغاز به کار و تا امروز _جمعه بیستم آبان‌ماه_ در عمارت سعدی حوزه هنری استان اصفهان با حضور ۱۵۰ هنرمند از سراسر کشور در حال برگزاری است.

کد خبر 618545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.