امضای تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری کلان‌شهرهای اصفهان و مشهد

در جلسه‌ای با حضور جمعی از مدیران شهری اصفهان و مشهد، تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری این دو کلان‌شهر امضا شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالفضل قربانی، رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه ضمن تشکر از مدیریت شهری مشهد به دلیل انجام اقدامات شایسته و انتخاب مدیران جوان، انقلابی و متخصص اظهار کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان نگاه ویژه‌ای به موضوع حمل‌ونقل دارد به طوری که ۶۰ درصد از بودجه شهرداری در این حوزه هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه امروزه موضوع حمل‌ونقل یک دانش است، ادامه داد: همفکری و همکاری مدیریت شهری کلان شهرها می‌تواند در رفع مشکلات با اهمیت و تأثیرگذار باشد و آنها را از حمایت‌های دولتی بی نیاز کند.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان برگزاری جلسات تخصصی مشترک میان کمیسیون‌های تخصصی شوراها را پیشنهاد داد و گفت: مشهد به واسطه وجود مرقد مطهر حضرت امام رضا (ع)، شهر همه ایرانیان بویژه زائران اصفهانی است.

قربانی تاکید کرد: هر اقدام عمرانی و خدماتی که در شهرها انجام می‌شود، وقتی عامل کارآمدی نظام است که رضایت مردم را در بر داشته باشد.

انتقال تجربیات؛ پیشرفت کلانشهرها را به همراه دارد

حسین حق‌شناس، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان در این نشست اظهار کرد: مشهد اولین شهری است که طی سال‌های گذشته مطالعات جامع شهری آن آماده شده و در سال‌های اخیر در بخش حمل‌ونقل درون شهری و برون شهری پیشرفت‌های خوبی داشته است.

وی ادامه داد: در دوره جدید مدیریت شهری اصفهان نیز به هوشمند سازی در حوزه حمل‌ونقل توجه ویژه‌ای شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به راه اندازی سامانه هوشمند «اصرو» در راستای مدیریت زمان مسافران اتوبوس‌های درون شهری گفت: مدیریت شهری اصفهان آمادگی دارد تا تجربیات خود را در اختیار مدیریت مشهد قرار دهد.

وی به اجرای طرح ثبت تخلف با موتورسیکلت در شهر اشاره کرد و افزود: در دوره جدید مدیریت شهری در اصفهان با استفاده از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان توانستیم در حوزه حمل‌ونقل اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

حق‌شناس با بیان اینکه انتقال تجربیات و همکاری میان کلان شهرها منجر به پیشرفت می‌شود، تصریح کرد: سیستم‌هایی که امروزه در حوزه حمل‌ونقل کلان‌شهرها پیاده سازی شده، جز بهترین سیستم‌های روز دنیا است که به همت جوانان متخصص و انقلابی کشورمان راه اندازی شده است.

وی پیشنهاد داد: برگزاری نشست‌های تخصصی بین سازمانی در دو کلانشهر اصفهان و مشهد برگزار شود.

توجه ویژه مدیریت شهری اصفهان به حوزه حمل‌ونقل

ابوالفضل توکلی، مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان نیز در این جلسه گفت: مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر اصفهان نگاه ویژه به حوزه حمل‌ونقل و ارائه خدمات مطلوب به مسافران دارد.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دو کلانشهر اصفهان و مشهد برای نخستین بار افزود: این تفاهم‌نامه در راستای انتقال تجربیات طرفین در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، خدماتی، اجرایی، عمرانی و هوشمند سازی منعقد شده است.

مدیر عامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان تصریح کرد: بیشتر قشر متوسط به پایین برای سفر از اتوبوس استفاده می‌کنند که باید نسبت به این مهم توجه بیشتری داشت.

آمادگی مدیریت شهری مشهد برای تعامل و همکاری با اصفهان

ایمان فرهمندی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر مشهد حوزه حمل‌ونقل را یک حوزه اجتماعی و پر مخاطب دانست و اظهار کرد: عامل موفقیت مدیریت جدید شهری در مشهد، استفاده از نیروهای جوان و با سابقه تخصصی مرتبط است.

وی آمادگی مدیریت شهری مشهد را جهت تعامل و همکاری با مدیریت شهری اصفهان اعلام کرد و افزود: اصفهان به عنوان یک کلانشهر الگو برای شهر مشهد است، زیرا در قسمت‌های مختلف مدیریت شهری اقدامات خوبی انجام شده است.

وی اظهار کرد: امسال بلیت فروشی اتوبوس‌ها کاملاً به صورت غیرحضوری در مشهد انجام می‌شود.

به‌روز رسانی ناوگان تاکسیرانی شهر مشهد

سیدخلیل منبتی، معاون عمران و حمل‌ونقل شهردار مشهد در این جلسه اظهار کرد: طراحی مجدد خطوط اتوبوس و اصلاح خطوط قدیمی در شهر مشهد از برنامه‌های معاونت حمل‌ونقل در دوره جدید مدیریت شهری است.

وی با اشاره به افزایش تعداد ۱۲۰ دستگاه ون و ۲۵۰۰ دستگاه تاکسی در راستای بروز رسانی ناوگان تاکسیرانی گفت: افزودن ۱۰۰ هزار موتورسیکلت برقی به حمل‌ونقل شهری باعث حذف سفرهای تک سرنشین و کاهش آلودگی هوای شهر مشهد می‌شود.

وی تاکید کرد: از تجربیات مدیریت شهری اصفهان بتوانیم در اجرای پروژه‌های مشهد استفاده کنیم.

در پایان جلسه تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت‌های حمل‌ونقل دو کلان‌شهر اصفهان و مشهد امضا شد که به منظور پیگیری مفاد و نظارت بر روند اجرای آن، کارگروهی مرکب از نمایندگان طرفین (مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد از طرف معاونت عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد و مدیر عامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان از طرف معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان) تشکیل خواهد شد که طی جلسات متعدد موضوعات توافق را بررسی کرده و نتایج جلسات را جهت تصمیم‌گیری و انعقاد قرارداد منعکس خواهند کرد.

به گزارش ایمنا، مدیران شهری اصفهان از پایانه ترکیبی آزادی، سیستم مدیریت و نظارت اتوبوسرانی، خط یک و دو قطار شهری مرکز کنترل خط یک قطار شهری و همچنین سیستم هوشمند دوچرخه اشتراکی (بایدو) بازدید کردند.

کد خبر 618539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.