اجرای ۵۷ پروژه در سطح شهر/رفع نقاط حادثه‌خیز در اولویت شهرداری است

قرار گرفتن شهر بوئین‌میاندشت در کریدور غرب به مرکز کشور موجب شده است تا تلاش به منظور رفع نقاط حادثه‌خیز و کاهش ترافیک شهر در صدر طرح‌های شهرداری باشد و سایر برنامه‌ها حول این محور قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بوئین‌ومیاندشت در غربی‌ترین ضلع استان اصفهان قرار دارد. این شهرستان از شمال با شهرستان خوانسار، از جنوب با شهرستان فریدون‌شهر، از شرق با شهرستان فریدن و از غرب با استان لرستان و شهرستان الیگودرز هم‌مرز است؛ شهر بوئین‌میاندشت در مرکز شهرستان طی دهه‌های اخیر به کریدور غرب به مرکز کشور تبدیل شده و پرتردد است.

بوئین‌میاندشت سال ۱۳۳۵ به شهر تبدیل شد، اما هنوز محورها و نقاط ناایمن و حادثه‌خیز در ورودی و داخل شهر دیده می‌شود. مدیریت شهری با وجود تمام موانع و مشکلات سعی در رفع ترافیک شهر و اصلاح نقاط حادثه‌خیز داشته است. ورود جدی شهرداری به طرح‌های ترافیکی و عمرانی نویدبخش توسعه و پویایی شهر است.

برای اطلاع از اهم اقدامات شهرداری در حوزه ترافیکی و عمرانی با سیداحمد عبدالهی، شهردار بوئین‌میاندشت گفت‌وگویی انجام داده‌ایم. مشروح گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

برنامه شهرداری برای بهبود عبور و مرور در مسیرهای حادثه‌خیز شهر چیست؟

شهرداری در راستای رفع نقاط حادثه‌خیز، طرح‌های ترافیکی را در قالب رنگ‌آمیزی مکان‌های پرتردد، نصب تابلو و علائم راهنمایی رانندگی اجرا می‌کند.

طی سال جاری به منظور بهبود تردد عابران پیاده، مسیرهای پیاده‌محوری در بلوار امام حسین (ع)، بلوار آزادی، حدفاصل بلوار آزادی تا بلوار امام حسین (ع)، ساماندهی محوطه پارک کوهستانی محله بوئین، بهسازی اطراف پارک آزادی، اصلاح پروژه روشنایی و مرمت پل سردار سلیمانی اجرا شده است.

به منظور رفع نقاط حادثه‌خیز، عملیات جدول‌کشی و زیرسازی خیابان ساحلی، خیابان‌کشاورز، خیابان مصلی و خیابان بهارستان و بلوار سردار سلیمانی اجرا شده است.

طی یک سال گذشته مجموعه گردشگری شهدای گمنام میاندشت و پروژه‌های بازآفرینی شهری به منظور بهبود عبور و مرور و رفع نقاط حادثه‌خیز در قالب جدول‌کشی و آسفالت آغاز و تاکنون حدود ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

آسفالت‌ریزی معابر و کوچه‌های خاکی شهر به کجا رسید؟

در حال حاضر ۱۲ هزار مترمربع کوچه خاکی در شهر بوئین‌میاندشت وجود دارد که برای اجرای عملیات آسفالت آن‌ها نیاز به ۵۰۰ تن قیر آسفالت است، در خصوص تخصیص آسفالت و قیر رایگان پیگیری‌هایی در سطح استان و کشور با همکاری فرماندار انجام داده‌ایم.

آسفالت خیابان کشاورز، خیابان ساحلی، خیابان فدک، خیابان بسیج، خیابان شهید شهید اسلامی و محله ششجوان با اعتبار هشت میلیارد تومان اعتبار در دست اجرا است.

خیابان دفاع مقدس، آزادی و کوچه‌های سطح شهر با ۴.۵ میلیارد تومان آسفالت شده و ۳.۵ میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت معابر شهر تا پایان سال در نظر گرفته شده است.

مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی اجرا شده در سال جاری چیست؟

ساختمان موزه مردم‌شناسی با اعتبار ۳۵۰ میلیون تومان مرمت و بازسازی شده و در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است. تعمیرات و بازسازی ۲۲ سرویس بهداشتی در سطح شهر، بازسازی پارک لاله و اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در فضای سبز پارک لاله از دیگر پروژه‌های شهرداری است که اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز شد و شهریورماه به بهره‌برداری رسید.

مجموع اعتبار پروژه‌های عمرانی، طرح‌های آزادسازی و رفع نقاط پرخطر و حادثه‌خیز شهر با اعتباری بالغ بر ۱۹.۵ میلیارد تومان اجرا شده است.

طی سال جاری طرح مسیرهای پیاده‌محوری در بلوار امام حسین (ع)، بلوار آزادی و محوطه پارک کوهستانی محله بوئین‌میاندشت اجرا شده است.

اجرای پروژه پیاده‌راه‌سازی در سطح شهر و خیابان مصلی نیز به متراژ ۲۵۰۰ مترمربع با صرف اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

سهم شهرداری بوئین‌میاندشت از محل قیر رایگان چقدر بوده است؟

طی شش ماه نخست امسال طی دو مرحله ۱۴۰ تن قیر رایگان به شهرداری تخصیص یافته و در راستای آزادسازی خیابان‌های بهارستان و کشاورز چهار میلیارد تومان اعتبار و واگذاری زمین انجام شده است.

پروژه‌های در دست اقدام شهرداری کدام است؟

بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری بوئین‌میاندشت بر مبنای رقم ۱۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که طی شش ماه نخست امسال بر اساس اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر محقق شده است، طی یک سال گذشته اجرای ۵۷ پروژه در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت که بعضی اجرا شده یا در دست اجرا است.

باغ بانوان شهر نیز در زمینی به مساحت سه هکتار واقع در مسیر بلوار امام حسین شهر بوئین‌میاندشت با پیش‌بینی اعتبار اولیه ۱۰۰ میلیارد ریال و ساخت پل وحدت با اعتبار ۳۷ میلیارد ریال در دست اجرا است.

کد خبر 618532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.