علت رشد بورس چه بود؟

یک‌ کارشناس بازار سرمایه گفت: سیاست‌هایی در جهت حمایت از بورس تدوین و ابلاغ شد که تأثیراتی در روزهای پایانی هفته گذشته بر بورس داشت. مجموعه این عوامل به همراه افزایش قیمت ارز بهبود بازار را به دنبال داشته است.

احسان رضاپور، در خصوص علل رشد چشمگیر بورس در روزهای اخیر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مجموعه‌ای از عوامل شامل حمایت دولت از بورس و جهش قیمت دلار از محدوده ۳۲ هزارتومان به ۳۵ هزارتومان در هفته گذشته، البته به شرطی که قیمت دلار نیما نیز متأثر از دلار آزاد افزایش یابد، می‌تواند تأثیر مهمی بر بورس داشته باشد.

وی تصریح کرد: رشد قیمت دلار در بازار آزاد این انتظار را ایجاد کرد که به واسطه وعده‌ای که درخصوص حفظ فاصله معقول بین دلار آزاد و نیمایی داده شده است، دلار نیمایی نیز رشد کند که بر وضعیت سودآوری شرکت‌ها اثر گذار خواهد بود.

رشد قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی

این کارشناس بازار سرمایه گفت: همچنین در بازارهای جهانی در روزهای گذشته هفته جاری بیشتر فلزات و کامودیتی ها، جهش‌های قیمتی قابل توجهی را تجربه کردند. همچنین در بازار نفت و محصولات پتروشیمی نیز وضعیت مشابه بوده است. این مسئله نیز به عنوان محرک منجر به افزایش خوش بینی‌ها به بازارهای جهانی شد.

رضاپور اضافه کرد: علاوه بر این در هفته گذشته سیاست‌هایی در جهت حمایت از بورس تدوین و ابلاغ شد که تأثیراتی در روزهای پایانی هفته گذشته بر بورس داشت. مجموعه این عوامل به همراه افزایش قیمت ارز بهبود بازار را به دنبال داشته است.

وی خاطرنشان کرد: اما همچنان معتقدم به واسطه خروج پول از بازار و بی اعتمادی سرمایه گذاران برای رسیدن بورس به یک وضعیت پایدار نیازمند اخبار جدیدی در خصوص حل و فصل شدن موضوعات سیاسی هستیم تا سرمایه گذاران خیالشان از پایان روند نزولی بازار آسوده شود و مجدداً منابع خودشان را به سمت بازار آورند.

کد خبر 618513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.