رویداد فرهنگی گردشگری اکو ۲۰۲۳ فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های شهر است

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: رویداد فرهنگی گردشگری اردبیل اکو ۲۰۲۳ فرصت و جهشی عظیم برای معرفی این شهر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا غریبی امروز_ پنج‌شنبه نوزدهم آبان‌ماه_ در سومین جلسه هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی استان که با حضور معاون وزیر دادگستری کشور و مدیران کل فرهنگی و اجرایی برگزار شد، اظهار کرد: رویداد گردشگری فرهنگی اکو ۲۰۲۳ فرصت و جهشی عظیم برای معرفی اردبیل در سطح بین المللی است و نیاز به تدوین برنامه‌های فرهنگی از سوی تمام نهادهای فرهنگی استان دارد.

وی افزود: اصلی‌ترین مشکل در اجرای اقدامات شاخص فرهنگی، جزیره‌ای عمل کردن نهادهای فرهنگی و هنری استان است.

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل خاطرنشان کرد: ضروری است در جلسات آینده و با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی استان، نقاط ضعف شناسایی شود و در راستای تقویت این نقاط به صورت متحد با هم عمل کنیم و مجموعه مدیریت شهری آمادگی خود را برای برگزاری این رویداد اعلام کند.

غریبی با بیان اینکه مقوله فرهنگ موضوعی پیچیده و گسترده است، تصریح کرد: کالبد شهری مؤلفه ای است که به طور مستقیم بر فرهنگ شهر مؤثر است، شهرها متأثر از فرهنگ شکل می‌گیرد و فرهنگ نیز بر شهر تأثیر می‌گذارد؛ بنابراین باید در کنار اقدامات عمرانی به فرهنگ شهر نیز توجه کنیم.

وی اضافه کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری اردبیل وظایفی در حوزه‌های مختلف دارند که اصل‌ ترین آن پاکیزگی و زیباسازی چهره شهر است، این زیبایی و پاکیزگی بر فرهنگ شهر اثر گذار است.

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: در حال حاضر اصلی‌ترین دغدغه شورای اسلامی شهر، عضویت اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری در کشورهای عضو اکو و برگزاری رویداد فرهنگی گردشگری اکو ۲۰۲۳ است؛ اینکه آیا هدف از برگزاری این رویداد صرفاً معرفی شیخ صفی به عنوان یک برند جهانی است یا اینکه باید به فکر معرفی فرهنگ غنی اردبیل باشیم که این مهم نیاز به هم‌فکری دارد.

کد خبر 618498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.