از قتل مادر، خواهر و ناپدری تا بازداشت راهزنان کامیون حامل مرغ

قتل مادر، خواهر و ناپدری با نقشه شوم دختر خانواده، درگیری در زندان تربت‌جام، بازداشت راهزنان کامیون حامل مرغ و شلیک مستقیم به گردن را در بسته خبری حوادث ایمنا، بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سومین جلسه رسیدگی به پرونده دختر جوانی که با همدستی دوستانش در اقدامی هولناک مادر، خواهر و ناپدری‌اش را به قتل رسانده بود در حالی برگزار شد که متهمان به قصاص، حبس و پرداخت دیه محکوم شدند. رسیدگی به این پرونده از اسفند سال ۹۹ با گزارش پسر جوانی به نام اردلان به پلیس مبنی بر اینکه دوستش و نامزد وی مرتکب جنایت وحشتناکی شده‌اند، آغاز شد.

وی در توضیح ماجرا به مأموران گفت: من و خسرو از دوستان قدیمی هستیم و سال‌ها است که با هم رفت و آمد داریم. او چند ماهی است که با دختر ثروتمندی به نام سحر آشنا شده و قصد دارد با او ازدواج کند. امشب وقتی برای انجام کاری به خانه نامزدش رفتیم متوجه بوی تعفن وحشتناکی شدم.

خواستم به سرویس بهداشتی بروم که به اشتباه در حمام را باز کردم و با جسد مادر و ناپدری و قسمتی از پای خواهر سحر مواجه شدم. از ترس در را بستم. وحشت‌زده می‌خواستم از خانه خارج شوم که خسرو ماجرا را فهمید او به من گفت که با همدستی سحر و یکی از دوستانشان به نام بابک این سه نفر را کشته‌اند و از من خواست برایشان بیل و کلنگ ببرم تا اجساد را دفن کنند، آنقدر ترسیده بودم که قبول کردم و با عجله از خانه آنها خارج شدم و با پلیس تماس گرفتم.

پس از این اظهارات تکان‌دهنده، مأموران برای صحت و سقم ماجرا بلافاصله به نشانی اعلام شده در شرق تهران مراجعه کردند اما کسی در را باز نکرد و مأموران با حکم قضائی وارد خانه شدند و با اجساد مادر و ناپدری سحر که چند هفته‌ای از قتل‌شان می‌گذشت، روبه‌رو شدند. در ادامه جست‌وجوها مأموران با بشکه‌ای مواجه شدند که داخل آن مملو از اسید بود و پس از بررسی‌ها معلوم شد جسد سارا خواهر سحر در داخل آن تجزیه شده و تنها پای او در کنار بشکه افتاده است.

پس از انتقال اجساد به پزشکی قانونی مأموران پی بردند که دقایقی پیش از ورودشان به خانه، سحر و نامزدش خسرو گاوصندوق را خالی و با دو خودروی گرانقیمت مادرش متواری شده‌اند که مأموران موفق شدند با ردیابی آنها هر دو متهم را شناسایی و دستگیر کنند.

سحر پس از بازداشت در بازجویی‌های اولیه گفت: پدر و مادرم چند سال قبل از هم جدا شدند و من تا دو سال قبل با پدرم زندگی می‌کردم تا اینکه تصمیم گرفتم با مادرم روابط بیشتری داشته باشم. مدتی بعد ازدواج کردم و با وجود داشتن یک فرزند از همسرم جدا شدم و باز هم به خانه مادرم برگشتم. مادرم با مرد جوانی که از اتباع افغان بود ازدواج کرد و همین موضوع سبب شد تا با مادرم به اختلاف بخورم.

مدتی بعد با خسرو آشنا و به او علاقه‌مند شدم. مادرم وضع مالی خوبی داشت. خسرو با حرف‌هایش فریبم داد و از من خواست تا با همکاری یکدیگر دو خودروی مادرم را سرقت کنیم و زندگی‌مان را بسازیم و من هم موافقت کردم. پس از موافقتم خسرو، بابک را به من معرفی کرد و گفت که او حاضر است در مقابل دریافت ۲۵۰ میلیون تومان در سرقت به ما کمک کند.

آن شب خسرو به خانه ما آمد. از بیرون غذا گرفتیم و او غذاها را مسموم کرد. وقتی مادر و ناپدری و خواهرم غذاها را خوردند بی‌حال شدند. سارا روی مبل خوابید و مادر و ناپدری‌ام هم که سرشان سنگین شده بود به اتاق‌شان رفتند که بابک وارد خانه‌مان شد و با یک سیم سارا را خفه کرد و دقایقی بعد هم ناپدری‌ام که گیج بود از اتاق بیرون آمد که بابک با یک گلدان به سرش کوبید و او روی زمین افتاد.

صدای ضربه به سر ناپدری‌ام آنقدر محکم بود که مادرم از اتاق بیرون آمد بعد خسرو با یک تابلو به سر مادرم زد و او هم روی زمین افتاد. من و خسرو شوکه شده بودیم و فقط تماشا می‌کردیم. پس از آن بابک از خانه‌مان بیرون رفت و ساعاتی بعد با یک بشکه اسید برای از بین بردن اجساد برگشت. در ابتدا تلاش کردیم مادر و ناپدری‌ام را در بشکه بیندازیم اما داخل بشکه جا نشدند و بعد سراغ سارا رفتیم و توانستیم او را به داخل بشکه بیندازیم البته پایش بیرون ماند.

ما ۴۰ روز با جنازه آنها زندگی کردیم و وقتی فهمیدیم اردلان موضوع را فهمیده بلافاصله تصمیم به فرار گرفتیم که دستگیر شدیم. اما من و خسرو نقشی در قتل‌ها نداشتیم و تنها شاهد جنایات بابک بودیم. وقتی بابک ۲۱ ساله نیز بازداشت شد در اعترافاتش گفت: من هر سه نفر را کشتم اما در ازای مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان حاضر شدم نقشه سحر و خسرو را عملی کنم و منافع دیگری در این ماجرا نداشتم.

با اعترافات متهمان، پرونده برای رسیدگی به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در ابتدای جلسه اولیای دم مقتولان درخواست قصاص کردند. پس از آن بابک به عنوان متهم ردیف اول به جایگاه رفت و گفت: من اتهامم را قبول دارم اما سارا را با کمک خسرو کشتم و او در کشیدن سیم با من همکاری کرد.

در ادامه سحر وقتی به جایگاه رفت با طرح ادعای جدیدی اعلام کرد: ماجرای اختلاف من و مادرم بر سر پول نبود مادر و ناپدری‌ام خواهرم سارا را مجبور به تن فروشی کرده بودند و همین موضوع سبب شده بود که از آنها بیزار شوم و با کمک خسرو قرار بود فقط مادر و ناپدری‌ام را از بین ببریم اما از آنجایی که می‌دانستم سحر بدون مادر آسیب می‌بیند تصمیم به قتل او هم گرفتیم و می‌خواستیم او را از این زندگی نجات دهیم.

پس از آن خسرو به جایگاه رفت و گفت: بابک برای فرار از اتهامش من را همدست معرفی کرده است. اصلاً قرار نبود قتلی رخ دهد و ما فقط می‌خواستیم از خانه آنها سرقت کنیم. در پایان این جلسه قضات بر اساس اظهارات متهمان عنوان اتهامی خسرو را از معاونت به مباشرت در قتل تغییر دادند و ادامه رسیدگی به جلسه دیگری موکول شد.

در جلسه دوم دادگاه با توجه به تناقض‌گویی‌های متهمان، قضات تصمیم گرفتند رسیدگی به این پرونده را با حضور شاهدان در دادگاه به جلسه سوم موکول کنند. در این جلسه یکی از شاهدان که دوست بابک بود به قاضی گفت: در همان زمانی که قتل‌ها رخ داده بود بابک به سراغم آمد و از من مقدار زیادی اسید خواست و من هم او را به دوستی در خیابان ناصرخسرو معرفی کردم. پس از آن با او تماس گرفتم تا ببینم اسید را تهیه کرده یا نه و اینکه برای چه کاری این حجم از اسید را می‌خواسته که او جواب داد برای تجزیه کردن چند آدم که آنها را کشته‌ام.

سپس شاهدان دیگری که در دادگاه بودند همگی اظهار داشتند که بابک بارها مدعی شده سه نفر را به قتل رسانده است؛ بنابراین پس از گرفتن آخرین دفاعیات متهمان، قضات پس از شور و با توجه به مدارک و تحقیقات تکمیلی بابک را به خاطر سه قتل عمد به سه بار قصاص و حبس و به خاطر سرقت از خانه مقتولان به ۷۴ ضربه شلاق و جنایت بر میت به پرداخت دیه محکوم کردند. همچنین خسرو و سحر نیز به اتهام معاونت در قتل هر کدام به ۲۵ سال زندان و به خاطر سرقت به ۷۴ ضربه شلاق و به خاطر جنایت به میت به پرداخت دیه محکوم شدند.

درگیری در زندان تربت‌جام

براساس اعلام روابط‌عمومی سازمان زندان‌های استان خراسان رضوی دوشنبه شب برای لحظاتی در زندان تربت جام بین تعدادی از زندانیان درگیری رخ داد که این درگیری با حضور به موقع مسئولان زندان و مقامات زندان و مداخله آنها بدون هیچ‌گونه آسیب و صدمه جانی خاتمه یافت.

حسین جمشیدی فرماندار تربت جام نیز با بیان اینکه نزاع میان گروهی از زندانیان در زندان تربت جام خسارت و مجروح در پی نداشته است، اظهار کرد: درگیری حدود ۱۵ نفر از زندانیان زندان تربت جام بدون مجروح و ایجاد خسارت به زندان خاتمه یافت.

وی ضمن رد شایعات درخصوص بروز آتش‌سوزی و فرار زندانیان از این ندامتگاه، گفت: به واسطه برخی اختلافات میان زندانیان، درگیری بین آنها رخ داده و پس از حدود ۱۵ دقیقه درگیری یادشده با مداخله عوامل حفاظتی مستقر در زندان حوالی ساعت ۲۳ خاتمه یافت.

بازداشت راهزنان کامیون حامل مرغ

سرهنگ علی سلیمانی فرمانده انتظامی ساوجبلاغ، اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر سرقت به عنف یک‌دستگاه کامیون حامل مرغ گرم در ورودی پل کردان، بررسی موضوع در دستور مأموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مأموران مشخص شد سارقان با یک دستگاه خودروی پیکان وانت با در دست داشتن قمه و قداره و با ایجاد رعب و وحشت با متوقف کردن کامیون مورد نظر، اقدام به سرقت خودرو کرده و بلافاصله از محل متواری شدند.

فرمانده انتظامی ساوجبلاغ تصریح کرد: مأموران بلافاصله وارد عمل شده و با اقدامات فنی و اطلاعاتی، خودروی مورد نظر را در کمتر از یک ساعت در کمالشهر شهرستان کرج شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه و با هماهنگی مقام قضائی توقیف و دو نفر را در این خصوص دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

وی اضافه کرد: متهمان دستگیر شده در بازجویی‌های تکمیلی مأموران پلیس آگاهی به سرقت به عنف کامیون حامل مرغ گرم اعتراف که با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع قضائی شدند.

شلیک مستقیم به گردن

سرهنگ نبی الله قاسمی فرمانده انتظامی خرم‌آباد، اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر درگیری بین چند نفر، بلافاصله عوامل انتظامی در محل حاضر شدند.

وی افزود: مشاهده شد یکی از منازعان از روی دیوار حیاط منزل یکی از شهروندان به داخل سقوط کرد که توسط عوامل ۱۱۵ به بیمارستان انتقال یافت، اما متأسفانه به علت شدت جراحات وارده فوت کرد.

فرمانده انتظامی خرم آباد گفت: در بررسی اولیه آثار جراحت (احتمال تیرخوردگی) بر روی گردن وی مشهود بوده و موضوع تحت رسیدگی است.

کد خبر 618480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.