مهم‌ترین مباحثی که سالمندان با آن مواجه هستند، چیست؟

کارشناس سالمندان اداره‌کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری، گفت: یکی از مهم‌ترین مباحث سالمندان بحث روانشناسی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معصومه محمدی امروز _پنجشنبه نوزدهم آبان ماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مباحث سالمندان بحث روانشناسی است، بنا به مشکلاتی همچون آلزایمر، توهم، ترس از مرگ و امید به زندگی و ناتوانی نیاز به خدمات روانشناسی در خانه سالمندان بیش‌تر احساس می‌شود.

وی گفت: یکی از ارکان اصلی خدمات‌دهی به سالمندان بحث روانشناسی است که روانشناس باید در کنار پزشک، پرستار، مربی و مددکار حضور داشته باشد تا بتواند مشکلات را رفع کند.

کارشناس سالمندان اداره‌کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری، اضافه کرد: در حقیقت، روانشناس با مداخله سریع و زودهنگام از برخی خطرات جلوگیری می‌کند، از طرفی بیش‌ترین موارد درمان با موسیقی‌درمانی، خاطره‌گویی و شرکت در کلاس‌های هنری برای سالمندان انجام می‌شود که روانشناس در کنار مربی و مددکار برای اوقات فراغت سالمندان برنامه‌ریزی می‌کند تا بتواند از مشکلات احتمالی جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: بیش‌ترین مشکلات سالمندان مربوط به پرداخت هزینه‌های دارو و جدایی از خانواده است که موجب می‌شود، احساس تنهایی بیش‌تری داشته باشند.

۱۰ درصد جمعیت سالمندان استان تحت پوشش بهزیستی هستند

عباس عالی، معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به سه مرکز شبانه‌روزی و ۱۵ مرکز روزانه برای نگهداری سالمندان در استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: حدود ۱۲۰ هزار سالمند در استان وجود دارد که ۱۰ درصد از این جمعیت یعنی حدود ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر تحت پوشش بهزیستی هستند.

وی ادامه داد: خدماتی همچون کاردرمانی، فیزیوتراپی، فرهنگی، رفاهی و آموزشی به سالمندان مراکز شبانه‌روزی، روزانه و خدمت در منزل ارائه می‌شود. برگزاری برنامه‌های متنوع در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی، تفریحی و… در مراکز نگهداری از سالمندان استان به منظور افزایش روحیه سالمندان نقش مؤثری دارند.

کد خبر 618444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.