بهبود و به‌روزرسانی سیما و عرصه باغ پرندگان ناژوان

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده سیما و عرصه باغ پرندگان بهبود می‌یابد و به‌روزرسانی می‌شود.

مهدی قائلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه بیش از ۲۵ سال از اجرای پروژه باغ پرندگان در ناژوان می‌گذرد، اظهار کرد: در دوره‌های مختلف مدیریت شهری، دغدغه‌هایی مبنی بر میزان استحکام سازه این باغ در برابر وزش باد و سایر موضوعات وجود داشته است، لذا در دوره جدید مدیریت شهری پیش‌بینی این موضوع در بودجه سال ۱۴۰۱ مدیریت ناژوان انجام شد و اعتباری برای انجام این مهم در نظر گرفته شد.

وی افزود: با توجه به طرح موضوع و بر اساس پیش‌بینی اعتبار ذکر شده، حوزه‌های معاونت عمران و اداره کل طراحی شهرداری اصفهان به موضوع استحکام سازه باغ پرندگان ورود کردند و با جمع‌آوری و بررسی سوابق مطالعات و فعالیت‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته، طی چند جلسه در کمیته عالی مدیریت ناژوان مطرح، بررسی و تبادل نظر شد.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان ادامه داد: پس از بازدیدهای اولیه مقرر شد بر اساس آسیب‌شناسی انجام شده، پروژه اصلاح مورد نیاز باغ پرندگان اجرایی شود تا به نقطه بهبود برسیم.

وی تصریح کرد: نگهداری از باغ پرندگان به خوبی صورت گرفته است و امیدواریم بتوانیم با طرح‌های در نظر گرفته شده، تغییری در جهت به‌روزرسانی مجموعه انجام شود تا برای شهروندان و گردشگران دارای جذابیت بیشتری باشد.

قائلی گفت: در حال حاضر طرح بررسی آسیب‌شناسی و بهره‌وری فضای سازه موجود در دست اقدام است و به‌رغم اینکه باغ پرندگان اصفهان به نسبت سایرمجموعه‌ها از لحاظ اقلیم و فضا، کیفیت مطلوبی دارد، تلاش‌ها برای کارآمدتر کردن فضای آن همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: به دلیل ماهیت و شرایط زیست بعضی از پرندگان ضرورتی برای زیست آنها زیر تور وجود ندارد؛ با بهسازی فضای محیط، ایجاد دسترسی‌ها، ارتباط با پرنده و تعاملاتی که می‌توان بین بازدیدکننده و فضای موجود ایجاد کرد، قرار است تیم مشاور در حوزه طراحی فضا، بررسی کند و آسیب‌شناسی سازه و بهبود عملکرد مجموعه فعال و این موارد پیگیری شود.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان اظهار امیدواری کرد: با تلاش همکاران مدیریت ناژوان، مسئولان و کارشناسان باغ پرندگان که مجموعه‌ای تخصصی و پیشرو در این اقدامات است، بتوانیم عرصه و فضای موجود را به خوبی حفظ کنیم و تلاش‌هایی جهت به‌روزرسانی و ایجاد جذابیت‌ها انجام دهیم و هر روز اقدامی نو برای ارائه و انجام خدمت صورت پذیرد.

کد خبر 618358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.