ایران_نیکاراگوئه/ تمرینی‌ترین بازی تدارکاتی در روزهای منتهی به جام‌جهانی

تیم‌ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۹:۳۰ امشب در ورزشگاه آزادی دیداری تدارکاتی برابر نیکاراگوئه برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌ملی فوتبال ایران امروز _پنجشنبه نوزدهم آبان‌ماه_ در دیداری تدارکاتی از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی به‌مصاف نیکاراگوئه می‌رود؛ بازی امروز شاگردان کی‌روش آخرین مصاف دوستانه پیش از اعزام کاروان کشورمان به دوحه قطر است و به‌نوعی بدرقه تیم‌ملی نیز امروز انجام خواهد گرفت.

تیم ملی فوتبال کشورمان از زمان بازگشت کی‌روش به نیمکت سرمربیگری ایران، دو بازی تدارکاتی در اردوی اتریش مقابل اروگوئه و سنگال به انجام رسانده که حاصل آن یک پیروزی و یک تساوی بود. نتایجی که به‌همراه نمایش مثبت، امیدها را برای موفقیت یوزه‌ای ایرانی در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر افزایش داد و امروز قرار است سومین دیدار تیم‌ملی در این مدت‌زمان نه‌چندان طولانی انجام بپذیرد.

شاگردان کی‌روش در طول هفته‌های اخیر، پنج نوبت تمرین داشته‌اند که در اکثرشان بازیکنان لیگ‌داخلی حضور داشتند و در اواخر نیز ملی‌پوشان حاضر در لیگ‌های عربی به تمرینات تیم‌ملی ملحق شدند. البته کی‌روش پس از پایان هفته یازدهم لیگ‌برتر، ۱۱ بازیکن را از تیم‌ملی امید به اردو فراخواند تا با نفرات بیشتری این تمرینات دنبال شود.

با اینکه لژیونرهای کشورمان در لیگ‌های اروپایی هنوز به اردوی تیم‌ملی نیامده‌اند اما بازی امروز محک خوبی برای تمام ملی‌پوشان حاضر در اردو خواهد بود تا بتوانند با ارائه نمایش مناسب، حضورشان در لیست‌نهایی کی‌روش را قطعی کنند و از همین‌رو، بازی برابر نیکاراگوئه حائز اهمیت خواهد بود.

البته نیکاراگوئه که هم‌اکنون در رده ۱۴۲ رنکینگ‌فیفا ایستاده است، یکی از ناشناخته‌ترین تیم‌های ملی جهان به‌حساب می‌آید و شاگردان کی‌روش مشکلی برای پیروزی مقابل این تیم نخواهند داشت؛ ضمن اینکه این دیدار برای یوزه‌ای ایرانی بیشتر جنبه تاکتیکی دارد و کادر فنی ایران می‌تواند سبک‌های مختلفی را امتحان کند.

در فاصله ۱۰ روز تا آغاز رسمی رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم‌ملی فوتبال ایران آماده می‌شود تا پس از انجام بازی برابر نیکاراگوئه، بیست‌ودوم آبان‌ماه راهی دوحه شود و در آخرین مصاف تدارکاتی‌اش در کشور قطر، با تیم‌ملی تونس دیدار کند.

دیدار امروز پوشش رسانه‌ای دارد، اما در بازی مقابل تونس کی‌روش اعلام کرده که هیچ‌کس حق حضور در ورزشگاه محل بازی را ندارد؛ خصوصاً اینکه ایران و تونس هر دو در جام‌جهانی هستند و نمی‌خواهند تاکتیک‌هایشان لو برود.

کد خبر 618349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.