۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۳
زبان گرافیک پویا است

مدیر هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اصفهان گفت: زبان گرافیک بسیار پویا است و در برابر دیگر مدیوم‌ها نظیر سینما، سریع و تأثیرگذار است.

مجتبی مجلسی در حاشیه کارگاه ملی گرافیک «برای ایران» در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این رویداد در سه شاخه گرافیک، پوستر، کارتون و تصویرسازی در حال برگزاری است. «برای ایران» در فضایی که بسیاری دندان برای ایران عزیز تیز کردند، این رویداد یک اتفاق بزرگ فرهنگی هنری را رقم می‌زند.

وی با اشاره به اینکه ما همه برای یکپارچگی کشور عزیزمان دور هم جمع شده ایم تا فکر و مشورت کنیم و جامعه را از فضای خشونت به فضای آرامش برگردانیم تا اتفاقات بهتری رقم زده شود ادامه داد: دشمن در حال تلاش برای نابودی ایران است و از همین روی برای مقابله با این دشمن، رویداد «برای ایران» شکل گرفت و بیش از ۱۵۰ هنرمند دورهم جمع شدند تا با مشورت، جامعه را از فضای رادیکالی به یک فضای آرامش‌بخش همچون گذشته برگردانند.

این استاد گرافیک درباره چرایی برگزاری این رویداد با محور گرافیک تصریح کرد: پوستر یک مدیوم زودبازده، ارزان و سریع بوده که خط مقدم رسانه‌های ما محسوب می‌شود. زبان گرافیک بسیار پویا است و در برابر دیگر مدیوم‌ها نظیر سینما، سریع و تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه «برای ایران» مانند یک نخ تسبیح است که همه هنرمندان را گردهم آورده است تاکید کرد: توانستیم جمعی را دور هم جمع کنیم که همه هنرمند هستند و دغدغه آینده ایران را دارند. در این رویداد از استان‌های مختلف هنرمندان آمدند تا این نخ تسبیح شکل بگیرد.

گفتنی است، کارگاه ملی طراحی اکران شهری و پوستر با دستمایه گرافیک و کارتون «برای ایران» با موضوعات (ایران در آستانه فردا، آشوب، علیه پیشرفت، دیکتاتورهای خیابانی، زن، بردگی، غربگرایی، چادرهای افراشته) همچنین حضور اساتیدی چون مسعود نجابتی، سیدمسعود شجاعی طباطبایی و محمدرضا دوست‌محمدی تا جمعه ۲۰ آبان‌ماه در سالن سعدی حوزه هنری اصفهان ادامه دارد.

کد خبر 618324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.