ساماندهی متکدیان شهر نیازمند تشکیل کارگروه ویژه است

شهردار رودسر گفت: به منظور جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان شهر، باید کارگروه ویژه تشکیل شود تا رفع این ناهنجاری اجتماعی سریع‌تر به نتیجه برسد.

مازیار صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تعداد متکدیان در رودسر بسیار اندک است و درحال‌حاضر این ناهنجاری اجتماعی در این شهر به یک معضل و تهدید بزرگ تبدیل نشده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون شهرداری رودسر تنها دو متکدی بومی و غیربومی را از سطح شهر جمع‌آوری کرده است، افزود: متکدیان سیمای بسیار نازیبایی به محیط شهری می‌دهند و تأثیر منفی بر امنیت روانی جامعه دارند، بسیاری از مواقع حضور متکدیان در معابر شهری منجر به تصادف وسایل نقلیه و خسارت جبران‌ناپذیری شده است.

شهردار رودسر با بیان اینکه براساس بند پنج ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، وظیفه این نهاد جلوگیری از گدایی و واداشتن گدایان به کار و توسعه آموزش عمومی است، اما سایر سازمان‌های مرتبط نیز باید نسبت به نگهداری و ساماندهی متکدیان اقدام کنند، خاطرنشان کرد: شهرداری به لحاظ مالی امکان ایجاد مرکز نگهداری متکدیان را ندارد؛ بنابراین به منظور ساماندهی این افراد باید کارگروه ویژه متشکل از دستگاه اجرایی مرتبط تشکیل شود تا رفع این ناهنجاری اجتماعی سریع‌تر به نتیجه برسد.

صفایی با تاکید بر اینکه سازمان فنی‌وحرفه‌ای و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید در زمینه حرفه‌آموزی و ایجاد شغل مناسب برای متکدیان اقدام کنند، گفت: بسیاری از مواقع متکدیان از سوی سازمان‌های مرتبط به مشاغلی معرفی می‌شوند که درآمد آن از تکدی‌گری بسیار کمتر است و این افراد بعد از مدتی ناخودآگاه دوباره به سمت تکدی‌گری سوق پیدا می‌کنند؛ بنابراین این مسئله مهم باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، رودسر در ۷۰ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 618312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.