جشنواره‌ای با هدف مناسب‌سازی فضاهای شهر برای جوانان بلغاری

شهر صوفیه بلغارستان با هدف به‌تصویر کشیدن ایده‌های خلاقانه برای مناسب‌سازی فضاهای شهری محبوب برای جوانان به برگزاری یک جشنواره ترکیبی یک‌روزه اقدام کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بلغارستان با توجه به علاقه جوانان شهر به بازی‌های فکری، به برگزاری پروژه «جشنواره ترکیبی بازی‌های فکری: بازاندیشی درباره فضاهای فرهنگی» با ایده‌های نوین فراوان برای مناسب‌سازی فضاهای عمومی شهر صوفیه برای جوانان اقدام کرد که جشنواره‌ای برای اجرای فعالیت‌های ورزشی و فکری در یک مجموعه بود. در طول این جشنواره، جوانان به‌صورت حضوری و آنلاین در برابر یک استادبزرگ به رقابت در شطرنج پرداختند و شرکت‌کنندگان با انواع بازی‌های تخته‌ای و الکترونیکی آشنا شدند که به‌منظور توسعه مهارت‌های شناختی طراحی شده است.

بلغارستان غلبه بر پیامدهای منفی همه‌گیری کووید -۱۹ برای جامعه، ترویج یک روش نوآورانه سبک زندگی سالم و معرفی راهی برای جشن گرفتن «سال اروپایی جوانان» را از اهداف خود برای برگزاری این جشنواره اعلام کرد و دلیل انتخاب موضوع آن را استفاده از راهکاری برای تحریک و تقویت مهارت‌های اجتماعی و تفکر انتقادی جوانان از طریق بازی‌های فکری و نزدیک‌تر کردن کودکان به فضاهای فرهنگی معرفی کرد که ممکن است کمتر مورد علاقه آن‌ها باشد.

جشنواره‌ای برای مناسب‌سازی فضاهای شهر برای جوانان

جشنواره بازی‌های فکری صوفیه علاوه بر افزایش علاقه شرکت‌کنندگان به بازدید از فضاهای فرهنگی شهر، از فرصت‌های بسیاری برای تحول فضاهای عمومی در راستای تبدیل شدن به مکان‌های بیان فکری و اجتماعی شدن در دوران بیماری‌های همه‌گیر، فاصله اجتماعی و دیجیتالی شدن رونمایی کرد که چندین نمونه موفقیت‌آمیز و پایدار از این تحولات در سراسر اروپا قابل مشاهده است.

مدل‌های ارائه‌شده طی جشنواره در یک کتاب الکترونیکی رایگان با تمرین‌های مناسب در زمینه بازی‌های فکری و بازاندیشی در فضاهای فرهنگی به تصویر کشیده شد و ۱۵۰ نسخه فیزیکی از آن در اختیار علاقه‌مندان بخش‌های آموزشی، ورزشی و اداری قرار گرفت.

جشنواره مذکور که با انتشار ویدئویی ویرایش‌شده از کل رویداد به پایان رسید، توسط انجمن پیشبرد یورو (Euro Advance Association) و با مشارکت بنیاد استعدادهای ورزشی-هنری، نخستین دبیرستان زبان انگلیسی شهر و مسئولان ناحیه لوزنتس برگزار شد و حمایت مالی آن را شهرداری صوفیه از محل برنامه «اروپا ۲۰۲۲» برعهده داشت.

کد خبر 618283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.