دستگیری عامل کلاهبرداری از شهروندان با ترفند فروش مصالح ساختمانی

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از دستگیری فردی که با درج آگهی جعلی فروش مصالح ساختمانی در سایت دیوار شهروندان را فریب داده و ۳۰۰ میلیون ریال از آن‌ها کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه فردی در سایت دیوار با دریافت بیعانه جهت فروش مصالح ساختمانی از آنان کلاهبرداری کرده است رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات انجام گرفته مشخص شد شاکیان قصد خرید مصالح ساختمانی از سایت دیوار را داشته که با آگهی فروش زیر قیمت مواجه می‌شوند و هنگامی که با آگهی دهنده تماس حاصل می‌کنند از آنها می‌خواهد تا مبلغی را به عنوان بیعانه واریز کنند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان ادامه داد: پس از واریز وجه به حساب اعلامی از سوی فرد آگهی‌دهنده توسط خریداران نه تنها کالایی برای آنها ارسال نمی‌شود، حتی هنگامی که با فروشنده تماس می‌گیرند، وی پاسخگوی تماس مشتریان نبوده است و به این شیوه مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال از آنها کلاهبرداری کرده است.

وی خاطرنشان کرد: برای خرید یا پیش خرید کالای مورد نظر خود از سایت‌های متفرقه و بدون مجوز یا شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند، همچنین تبلیغاتی که در سایت‌های واسطه‌گر با عناوینی از جمله فروش فوری، بدون واسطه و زیر قیمت منتشر می‌شود به‌منظور کلاهبرداری بوده و شهروندان تا جای ممکن باید به صورت حضوری پس از تأیید هویت و رؤیت فروشنده اقدام به واریز وجه کنند و از پرداخت بیعانه حتی مبالغ کم خودداری کنند.

سرهنگ مرتضوی اضافه کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند موضوع را جهت بررسی و اقدام از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در میان بگذارند.

کد خبر 618241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.