در سفر طولانی با هواپیما چطور سرحال بمانیم؟

به جرات می توان گفت که طولانی بودن پرواز می‌تواند خسته‌کننده‌ترین و بدترین قسمت پرواز باشد. البته تحمل این سفرهای طولانی برای افرادی که می‌توانند در هر جایی به راحتی بخوابند آسان‌تر است.

با این مسافت طولانی در هواپیما مشکلاتی را در پی دارد. مشکلاتی مثل هوای هواپیما که پوست شما را خشک می‌کند، کمبود فضا برای حرکت و ساعت‌ها گیر کردن با همان لباس‌ها، پروازهای طولانی را به یک کابوس تبدیل می‌کند. در این مقاله از سفرمارکت نکات برتری را برای داشتن احساس بهتر و راحت‌تر در یک پرواز طولانی، با شما به اشتراک می گذاریم. با رعایت این نکات با خیال راحت بلیط هواپیما تهیه کنید.

نکات قبل از پرواز

در این جا به بهترین نکات قبل از پرواز در سفرهای طولانی مدت اشاره خواهیم کرد:

۱. بلیط هواپیما را از مدت ها قبل رزرو کنید

این نکته باید قانون شماره یک شما در تهیه بلیط هواپیما از safarmarket باشد. شکی نیست که با صندلی‌های بیزینس کلاس یا فرست کلاس پرواز بهتری خواهید داشت. بهترین راه برای گرفتن چنین بلیط‌هایی، تهیه بلیط پرواز مقاصدی است که پروازهای زیادی در آنها صورت می‌گیرد. یا این که از مدت ها قبل اقدام به رزرو بلیط هواپیما برای پرواز به مقصد مورد نظرتان بکنید.

۲. بهترین صندلی ممکن را انتخاب کنید

هزینه تخصیص صندلی (در صورت نیاز) را بپردازید، در پروازهای طولانی‌مدت ارزشش را دارد. این را در نظر بگیرید که آیا منظره‌ پنجره کنار صندلی ارزش این را دارد که توسط یک بغل دستی به خواب ‌رفته ناراحت شوید. ردیف‌های خروجی شاید بهترین باشند؛ زیرا دسترسی آسان به راهرو را امکان‌پذیر می‌کنند. اما همیشه در انتخاب صندلی مناسب، انتخابی آگاهانه داشته باشید. ممکن است در یک مکان خاص مضراتی وجود داشته باشد که تا زمانی که روی صندلی خود ننشینید از آن آگاه نخواهید شد.

۳. از دو روز قبل از سفر مراقب رژیم غذایی خود باشید

طبق نظر کارشناسان، از ۴۸ ساعت قبل از پرواز بسیار مهم است که خوب غذا بخورید و آب فراوان بنوشید. سعی کنید غذاهای سالمی مثل ماهی‌های چرب، آجیل، میوه‌ها و دیگر موارد مصرف کنید. نوشیدنی‌های حاوی الکترولیت نیز می‌توانند مفید باشد. شب قبل از پرواز از مصرف نوشیدنی‌های الکلی‌ خودداری کنید.

۴. استراحت خوبی داشته باشید

اگر خوابیدن در هواپیما برایتان سخت است، سعی کنید قبل از سفر خواب کافی داشته باشید تا راحت تر با پرواز طولانی کنار بیایید.

در سفر طولانی با هواپیما چطور سرحال بمانیم؟

۵. قبل سفر خودتان را خسته کنید

گزینه دیگر این است که تا حد امکان خسته باشید تا بتوانید در هر جایی بخوابید. این یک ایده مناسب برای افراد بدخواب است. بسیاری از مردم دقیقاً این کار را انجام می‌دهند. البته این شما هستید که تصمیم می‌گیرید که این کار برای شما مفید است یا خیر.

۶. از گیت در مورد صندلی های خالی بپرسید

اگر نتوانستید صندلی‌های خوبی را قبل از پرواز رزرو کنید، آمار گرفتن از صندلی‌های خالی از گیت همیشه ارزش امتحان کردن را دارد. برخی از مسافران ممکن است پرواز خود را لغو کنند. اگر همه صندلی‌های هواپیما پر نباشد یا پرواز چارتر نباشد، ممکن است کارمند هواپیما بتواند گزینه بهتری برای شما پیدا کند. اگر ‌ظرفیت پرواز کامل نباشد، این به شما شانس خوبی برای گرفتن صندلی‌های پشت سر هم می‌دهد.

در طول پرواز

در این بخش می‌خواهیم به نکات مهم در طول پرواز بلندمدت اشاره کنیم:

۷. برای خواب بهتر در پرواز با خودتان پتو و بالش ببرید

شما می‌توانید برای این که خواب بهتری در پرواز بلندمدت داشته باشید، بالش و پتوی مسافرتی تهیه کنید. در سفرهای طولانی‌مدت مطمئن شوید که پتو و بالش خود را تهیه می‌کنید و با خود می‌برید. برای راحتی بیشتر در نشستن بر صندلی هواپیما، می‌توانید بالش گردنی هم با خود ببرید.

در سفر طولانی با هواپیما چطور سرحال بمانیم؟

۸. مایعات زیاد بنوشید

اگر می‌خواهید هنگام فرود احساس شادابی کنید، باید آب زیاد بنوشید. هیدراته ماندن احتمالا مهمترین نکته است. همچنین باید از مصرف کافئین نیز اجتناب کنید، یعنی قهوه، نوشابه یا شکلات نیز مصرف نکنید. آب، آبمیوه و نوشیدنی‌های الکترولیتی در داخل هواپیما مصرف کنید.

۹. اما باید مراقب آنچه می خورید نیز باشید

رعایت این نکته معمولا در پرواز های اکونومی ساده تر از فرست کلاس است. سعی کنید از غذاهای سنگین و قندی پرهیز کنید و در صورت امکان گزینه‌های سبک‌تر را انتخاب کنید. اگر غذای سالم در هواپیما در دسترس نیست، ممکن است بخواهید میان وعده‌های سالمی مثل میوه غلات، میوه و دیگر موارد را بیاورید.

۱۰. دست ها و صورت خود را مرتب بشویید و ضدعفونی کنید

رعایت بهداشت فقط مختص هتل خارجی نیست. مراقب میکروب‌های داخل هواپیما باشید. شستن دست‌ها با آب و صابون به طور منظم، همیشه قبل از غذا، کار بسیار درست و بهداشتی است. استفاده از ضدعفونی کننده دست نیز ایده خوبی است. شستن صورت حتی فقط فقط با آب، باعث می‌شود احساس تمیزی، شادابی داشته باشید و کمتر خسته شوید.

۱۱. سایر لوازم بهداشتی ضروری در هواپیما را بسته بندی کنید

یک کیسه لوازم بهداشتی کوچک حاوی چیزهای مهم بردارید. کیت لوازم بهداشتی خود را حتما در هواپیما به همراه خود داشته باشید. نیازهای شما ممکن است متفاوت باشد: این لوازم ممکن است عینک و لنزهای تماسی یدکی، قطره‌های مرطوب کننده چشم، مسواک و خمیر دندان، بسته دستمال مرطوب پاک کننده جیبی، بالم لب، بطری کوچک مرطوب کننده باشند. فراموش نکنید که مایعات را در یک کیسه پلاستیکی بسته بندی کنید و آنها را در محل امن قرار دهید.

۱۲. سعی کنید در پروازهای طولانی بخوابید

در سفر به استانبول با بلیط لحظه آخری یا هر نوع بلیط دیگری، سعی کنید کمی بخوابید. حتی یک ساعت خواب به شما کمک می‌کند که احساس بهتری داشته باشید. خواب کافی در هواپیما باعث می‌شود کمتر از طولانی شدن زمان خسته شوید. مخصوصاً در پروازهایی که صبح به مقصد می‌رسید می‌خواهید بجای استراحت، از وقت خود در روز استفاده کنید.

۱۳. برای گذر زمان می‌توانید موسیقی گوش کنید

از هدفون استفاده کنید و به موسیقی آرامش‌بخش یا سایر موسیقی‌های مورد علاقه خود گوش دهید. بسیاری از سیستم‌های سرگرمی داخل پرواز «موسیقی آرامش‌بخش» دارند که در بعضی مواقع بسیار مؤثر است.

۱۴. قبل از فرود آمادگی داشته باشید

در یک پرواز طولانی اگر خوابیدید، باید سعی کنید حدود یک ساعت قبل از فرود بیدار شوید. پس از خواب می‌توانید صورت خود را بشورید تا سرحال‌تر شوید. وسایل را جمع کنید، صبحانه یا حداقل یک فنجان قهوه بخورید و هواپیما را هوشیار ترک کنید. ورود به فرودگاه ناآشنا در حالی که نیمه خواب هستید، توصیه نمی‌شود.

سخن پایانی

برای بسیاری از افراد پروازهای طولانی‌مدت خسته‌کننده و ناراحت کننده است. سرحال ماندن هنگام رسیدن به مقصد، در مدت طولانی پرواز گاهی اوقات غیرممکن می‌شود. بسیاری از افراد دوست ندارند تور مسافرتی آنها با اوقات خسته‌کننده پرواز طولانی تلخ بشود. به همین دلیل است که در این مقاله از سفرمارکت سعی کردیم در مورد این که چگونه در پرواز طولانی‌مدت سرحال بمانیم، به نکاتی اشاره کنیم.

کد خبر 618227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.