افزایش ۷۰ درصدی بودجه شهرداری/ عوارض آلایندگی هنوز پرداخت نشده است

شهردار مبارکه گفت: بودجه سال جاری شهرداری حدود ۱۷۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته با تعامل و همراهی اعضای شورای اسلامی شهر ۷۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدمهدی احمدی _امروز چهارشنبه هجدهم آبان‌ماه_ در جمع مردم محله صادقیه مبارکه، اظهار کرد: بودجه شهرداری مبارکه در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بود و سال ۱۴۰۱ به ۱۷۰ میلیارد تومان رسید.

وی افزود: علی‌رغم پیگیری‌های انجام شده و با توجه به تغییرات قانونی در سال جاری، دولت هنوز عوارض آلایندگی را در اختیار شهرداری قرار نداده است.

شهردار مبارکه با بیان اینکه بودجه شهرداری وابستگی شدیدی به عوارض آلایندگی دارد، خاطرنشان کرد: وابستگی شدید بودجه شهرداری مبارکه به عوارض آلایندگی ناشی از وجود صنایع در اطراف این شهر و شهرستان مبارکه است.

احمدی اضافه کرد: در سال جاری، حداقل تا ابتدای آبان‌ماه هیچ واریزی بابت عوارض آلایندگی نداشتیم و دولت عملاً ۵۰ درصد از بودجه را در اختیار ما قرار نداده است.

وی تصریح کرد: با همراهی و هماهنگی شورای اسلامی شهر، بودجه سال جاری ۷۰ درصد افزایش پیدا کرد که از نرخ تورم بیشتر بود و نشان دهنده عزم جدی شهرداری و شورای اسلامی شهر برای عمران و آبادانی شهر مبارکه است.

شهردار مبارکه گفت: بیشتر سهم این افزایش اعتبار قرار است در حوزه‌های عمرانی هزینه شود.

کد خبر 618220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.