استخدام نشدن مهم‌ترین چالش معلولان است

مدیر کل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری گفت: استخدام معلولان از جمله مهم‌ترین مشکلات آنها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی نصیری امروز _چهارشنبه هجدهم آبان‌ماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مناسب‌سازی، نصب تابلوهای شهری، استخدام معلولان و کمبود امکانات ورزشی و رفاهی از مهم‌ترین مشکلات این قشر در استان است.

وی با اشاره به اینکه ۳۲ هزار معلول در استان تحت پوشش این نهاد قرار دارند، ادامه داد: در پرداخت تسهیلات مسکن، اشتغال و مستمری هیچ مددجویی در صف انتظار قرار ندارد.

مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری افزود: پیگیر فضای ورزشی و پارک ویژه معلولان با همکاری سایر دستگاه‌ها نیز هستیم، اما در خصوص نصب تابلوهای سطح شهر مشکل داریم.

وی با اشاره به فعالیت‌های بهزیستی در حوزه آموزش و پیشگیری، تاکید کرد: دستگاه صدور کارت خریداری شده و کارت ویژه به معلولان داده خواهد شد.

به گزارش ایمنا، فرسوده بودن ساختمان جامعه، کمبود امکانات و فضای ورزشی، مناسب‌سازی‌های شهری برای عبور و مرور معلولان، اجرا نکردن قانون استخدام سه درصد معلولان در دستگاه‌ها، همکاری نکردن آژانس‌ها برای حمل و نقل معلولان از مهم‌ترین گلایه‌های معلولان است.

همچنین طبق قانون، شبکه جهان‌بین چهارمحال و بختیاری باید به صورت هفتگی در ساعات مشخصی به مشکلات، برنامه‌ها و توانمندی‌های حوزه معلولان بپردازد و در این زمینه فرهنگ‌سازی کند که این موضوع نیز از سوی صداوسیمای استان انجام نمی‌شود.

کد خبر 618173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.