مزرعه خورشیدی هایپرلوپ؛ نسل جدید حمل‌ونقل پایدار

فناوری‌های حمل‌ونقل هایپرلوپ در تلاش است، راه‌هایی را برای اثربخشی بیشتر این شیوه تردد بر مدرن‌سازی شبکه‌های انرژی سراسر دنیا تقویت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هایپرلوپ روش جدیدی از حمل‌ونقل عمومی به‌شمار می‌رود که می‌تواند مسافران را با سرعت هواپیما و حتی بالاتر از آن در مسیر زمینی به مقصد برساند، ضمن این‌که نسبت به پروازها از ایمنی بالاتری برخوردار است. طی ۹ سال گذشته، فناوری‌های هایپرلوپ به ایجاد نسل جدیدی از حمل‌ونقل با سرعت بالا منجر شده است، با این حال متخصصان این عرصه همواره عزم خود را جزم کرده‌اند تا به توسعه انواع جدید هایپرلوپ‌ها با قابلیت‌های بیشتر بپردازند و از این طریق، سفرهای پاک را در سراسر دنیا ترویج دهند.

متخصصان فناوری‌های هایپرلوپ تاکنون توانسته‌اند بعضی از کمپانی‌های بزرگ و دولت‌های جهانی را به همکاری جذب کنند. همه این شرکا به این نتیجه رسیده‌اند که هایپرلوپ می‌تواند نقش مهمی در کاهش انتشار گازهای آلاینده هوا ایفا کند و به تسهیل تردد مردم منجر شود. به همین دلیل، این وسیله تردد پاک می‌تواند بهترین گزینه برای حمل‌ونقل در آینده باشد، زیرا علاوه بر سبز و ایمن بودن، مشمول پرداخت هزینه کمی از سوی مسافران است.

مزرعه خورشیدی هایپرلوپ؛ نسل جدید حمل‌ونقل پایدار

چگونگی عملکرد هایپرلوپ

هایپرلوپ‌ها ظاهری شبیه به قطار دارد که کپسول نامیده می‌شود. این کپسول‌ها از طریق اتصال به شبکه مغناطیسی از محفظه‌ای لوله‌مانند با سرعت ۶۰۰ مایل‌برساعت حرکت می‌کند و با وجود شتاب بسیار باورنکردنی خود، مسافران را با ایمنی کامل به مقصد می‌رساند. برتری هایپرلوپ‌ها نسبت به سایر انواع خودروهای عبور و مرور به سرعت بالا، کارآمدی، مصرف پایین انرژی برای حفظ فشار هوا در لوله‌ها و ظرفیت متوسط حمل مسافران آن‌ها مربوط می‌شود.

مزرعه خورشیدی هایپرلوپ؛ نسل جدید حمل‌ونقل پایدار

این سیستم حمل‌ونقل کاملاً الکتریکی است و می‌تواند نیروی خود را از انرژی خورشیدی جذب شده توسط پنل‌های روی لوله تأمین کند. نکته جالب توجه در مورد هایپرلوپ‌ها این است که این خودروهای پاک انرژی بیشتری نسبت به میزان مصرف خود تولید می‌کند که این نیروی مضاعف برای استفاده بیشتر به شبکه شهری ارسال می‌شود. علاوه بر این، هزینه لازم برای زیرساخت‌های هایپرلوپ نسبت به زیرساخت‌های سایر وسایل نقلیه زمینی با مقیاس بزرگ کمتر است و فضای کمتری نیز برای ایجاد لوله‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر 618166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.