گاز منوکسیدکربن ۶ کرمانی را راهی بیمارستان کرد

رئیس اورژانس استان کرمان گفت: ۶ نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در روستای امیرآباد شهرستان ماهان از توابع کرمان راهی بیمارستان شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین صابری امروز _چهارشنبه هجدهم آبان‌ماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بامداد امروز ۶ نفر در روستای امیرآباد شهرستان ماهان از توابع کرمان دچار مسمومیت با گاز منوکسیدکربن شدند.

وی ادامه داد: پس از دریافت گزارش حادثه سه تیم فوریت‌های پزشکی به محل حادثه اعزام شد و بعد از انجام اقدامات درمانی مناسب، شش فرد مسموم شده جهت تکمیل اقدامات درمانی به بیمارستان افضلی‌پور کرمان منتقل شدند.

رئیس اورژانس استان کرمان تصریح کرد: افراد حادثه‌دیده دو مرد و دو زن با رده سنی ۳۴ تا ۶۰ ساله و دو نوجوان پسر و دختر ۱۲ و ۱۵ ساله هستند که حال عمومی آن‌ها مساعد گزارش شده است.

وی با بیان اینکه علت این حادثه استفاده از وسیله گرمایشی بدون دودکش بوده است، گفت: از علائم مسمومیت با گاز منوکسید کربن سردرد (شایع‌ترین علامت)، سرگیجه و تهوع است که در صورت ادامه و تماس بیشتر با گاز منوکسید کربن علائم شامل استفراغ، سوزش چشم، گلو و بینی، اختلال حواس، تشنج و کما پدیدار و در موارد شدید منجر به مرگ افراد می‌شود.

کد خبر 618109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.