ضرورت بهره‌مندی از تکنولوژی دیجیتال برای افزایش اقتدار کشور

رئیس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه خشونت‌هایی که اخیراً در سطح اجتماع شاهد آن بودیم، یکی از نتایج دیجیتالی شدن جهان است، گفت: هر جامعه باید هوشمند بوده و از تکنولوژی در جهت اهدافی که اقتدار کشور را به دنبال دارد بهره ببرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین هرسیج امروز _چهارشنبه هجدهم آبان‌ماه_ در نخستین کنفرانس بین‌المللی توسعه کسب‌وکار و تحول دیجیتال، اظهار کرد: امید است این همایش منجر به حل یکی از معضلات اساسی کشور که همان فارغ‌التحصیلان بیکار است، شود.

وی افزود: تحول دیجیتال بعد از انقلاب ارتباطاتی که در جوامع مختلف رخ داد در حوزه‌های مختلف از جمله امنیتی، نظامی، علمی، سیاسی و تجاری را تحت تأثیر قرار داد.

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: موضوع تکنولوژی اطلاعاتی برآمده از تکنولوژی وارداتی است و ضرورت دارد علاوه بر بهره‌مندی مناسب از آن با توجه به نیازهای و مطالعاتی که کشور نیاز دارد این تکنولوژی را بومی سازی کنیم. باید در تکنولوژی دیجیتال به استقلال برسیم تا بتوانیم از آن در جهت اهداف نظام بهره ببریم.

هرسیج اضافه کرد: تحول دیجیتال می‌تواند پیامدهای منفی نیز به دنبال داشته باشد. امروز تجارت جهانی مرزهای مختلف بین دولت ملت‌ها را طی کرده است. خشونت‌هایی که اخیراً در سطح اجتماع شاهد آن بودیم، یکی از نتایج دیجیتالی شدن جهان است. هر جامعه باید هوشمند بوده و از تکنولوژی در جهت اهدافی که اقتدار کشور را به دنبال دارد بهره ببرد.

وی تصریح کرد: مراکز رشد، فناوری و پهنه نوآوری در دانشگاه اصفهان می‌تواند از ایده‌های جدید استفاده کرده و آن را به محصولات تجاری تبدیل کند به نحوی که این ایده‌ها تولید ثروت کند.

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: دانشگاه‌های نسل سه و چهار در تولید دانش و ارتقای تکنولوژی نقش کلیدی ایفا می‌کنند. ایده‌های دانشجویان متناسب با نیاز جامعه و صنعت در دانشگاه اصفهان به کار گرفته می‌شود. صنایع نیز باید با کمک دانشگاه‌ها برای حل معضلات خود اقدام کنند.

هرسیج خاطرنشان کرد: همچنین مدیران ارشد باید در تدوین سیاست‌ها و ارائه تسهیلات، صنایع و دانشگاه‌ها را یاری دهند تا منابع بهتر مدیریت شده و از دانش در حوزه‌های مختلف از جمله کار و اشتغال بهتر به بهره‌گیری شود.

کد خبر 618094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.