جمعی از مطرودین، جای جلاد و شهید را عوض کرده‌اند

جمعی از اساتید و مدیران مدارس علمیه و مؤسسات سطوح عالی حوزه علمیه قم در بیانیه ای به اطلاعیه‌ای که در فضای مجازی منتشر شده، واکنش نشان دادند.

به گزارش ایمنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

فَلا تَهِنوا وَتَدعوا إِلَی السَّلمِ وَأَنتُمُ الأَعلَونَ وَاللَّهُ مَعَکُم وَلَن یَتِرَکُم أَعمالَکُم.

پس هرگز سست نشوید و (دشمنان را) به صلح (ذلّت‌بار) دعوت نکنید در حالی که شما برترید، و خداوند با شماست و چیزی از (ثواب) اعمالتان را کم نمی‌کند!

سوره مبارکه محمد (ص) آیه ۳۵

اخیراً هم‌صدا با منافقین و شبکه‌های معاند اطلاعیه‌ای منسوب به جمعی از مطرودین از حوزه با عنوان جعلی مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در فضای مجازی در حال انتشار است که روشن نیست روی هم چند نفرند و چرا این رویکرد را در اعلام مواضع انتخاب کرده‌اند.

لازم است محققان و مدرسان حوزه‌های علمیه، آن را مطالعه و نظر قبول یا رد خود را نسبت به مطالب آن با صراحت اعلام کنند تا معلوم شود این نوع روایت از اوضاع کشور تا چه حد مورد رضایت آنان است و اگر این مواضع را صحیح نمی‌دانند اعلام کنند تا زین پس عده‌ای معدود به نام و به جای جمیع محققان و مدرسان، تحلیل غلط و خودکم‌بینانه و ذلیلانه به خورد جامعه ندهند و خوراک شبکه‌های معاند را فراهم نیاورند.

ما اساتید، مدرسان سطوح عالی، پژوهشگران، نخبگان و دانش آموختگان حوزه علمیه قم در قلم فرسایی نویسنده این اطلاعیه بی‌ارزش و سراسر غلط، ملاحظات و موارد زیر را به عیان مشاهده می‌کنیم:

۱. غفلت از دشمن اصلی؛ یعنی شیطان بزرگ، آمریکای جنایتکار، اسرائیل، سلطنت طلبان، منافقین ضد خلق و سازمان‌های جاسوسی و جنگ تمام عیار ترکیبی که به راه انداخته‌اند و بُعد جنگ شناختی را که از خطرناک‌ترین ابعاد آن است، وجهه همت خود قرار داده‌اند و همین اطلاعیه کذایی خود نشانه‌ای از تأثیر این نوع جنگ بر بعضی اقشار است. دست این کشورها و سازمان‌ها در تمامی جنایات این روزها به عیان قابل مشاهده است و در اظهارات آشوبگران در فضای مجازی فراوان و در اعترافات دست دستگیر شدگان نیز به وفور وجود دارد. حتی سران آمریکای جنایتکار کارشان به جایی رسیده که از تصریح به آن در تریبون‌های عمومی نیز خودداری نمی‌کنند و ادعای آزاد کردن ایران را برای دلگرمی نوکران خود در ایران را بیان می‌کنند.

۲. اطلاعیه پر از طعنه و کنایه به نیروهای با اخلاص، مومن، مجاهد، و حتی سران انقلاب همچون امام و نهادهای قانونی کشور همچون شورای نگهبان و… است. آنجا که اسلام ناب محمدی را که تعبیر حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه است، به سخره گرفته است.

۳. جا زدن عده قلیل آشوبگران و نام بردن از آنان به عنوان مردم!! و چشم بستن از جمعیت میلیونی راهپیمایی ۱۳ آبان و شعارهای آن؛ که نظرات واقعی مردم را منعکس می‌کرد. آیا آنها که با خوردن مشروبات حرام، تهوّر موقتی پیدا کرده و به آتش زدن مسجد و قرآن و وسایل و مکان‌های عمومی و کشیدن چادر و چاقوکشی و کشتن روحانیون خدوم و جوانان مومن و با اخلاص در خیابان، جلو چشم همه مردم دست می‌زنند، مردم هستند؟

این اطلاعیه به جای محکوم کردن این اعمال جنایت‌کارانه بیشتر به قبح زدایی از اعمال وحشیانه معاندین و عوض کردن جای شهید و جلّاد پرداخته است.

۴. خود تحقیری، خود کم بینی، ذلت، و خود مقصرانگاری در تمامی اطلاعیه قابل مشاهده است. از روایت نقل شده در ابتدای اطلاعیه، تا توجیه افعال زشت آنان با استدلالات وارونه بعدی همه حاکی از آن است که اگر اینان در زمان مولا علی علیه السلام بودند و عمار را به چشم خود می‌دیدند که به دست فئه‌ی باغیه به شهادت رسیده، به جای تمسک به سخن رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم که فرمود "تَقتُلُکَ الفئة الباغیة" می‌گقتند علی"ع" او را کشته؛ چرا که او را به جنگ با معاویه آورده است!!!! آیا بهتر نبود این آیه قرآنی را هم نقل می‌کردند که فرمود: "و لَن تَرضی عنک الیهودُ و لاالنّصاری حتّی تتّبعَ ملّتَهُم"؟ آری آرزوی آمریکا و اسرائیل آن است که ایران را شکست خورده، تجزیه‌شده و ضعیف شده و وابسته ببینند، و این اطلاعیه از این مطلب واضح خود را به غفلت زده است.

۵. در این اطلاعیه موفقیت‌ها و پیشرفت‌های ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی، فناوری، نظامی، فضایی، پزشکی، نانوتکنولوژی، دریایی، هوایی، اقتدار داخلی، منطقه‌ای و جهانی، عقب راندن دشمنان سرزمین‌های اسلامی از ایران اسلامی و سایر بلاد اسلامی، نا امیدکردن جهان خواران از دستیابی به منابع و ثروت‌ها و نیروی انسانی کشورهای مسلمان و از همه مهم‌تر رشد معنویات و گرایش اقشار مختلف از مردان و زنان و جوانان به معارف دینی و آموزه‌های اخلاقی و عبادی و عزتمندی ملی و بین‌المللی است. در این بین گرایش بانوان به عفاف و حفظ حریم زن و تمایل به رسیدن به الگوهای زن تراز انقلاب اسلامی و منطبق بر آموزه‌های قرآنی و زنان شاخص تاریخ اسلام، بسیار افتخارآمیز و شاخص است. مگر هدف انقلاب اسلامی بازگشت به خویشتن و ارزشهای اسلامی و انقلابی نبود؟ مگر رشد مگر مسیر طی شده و پرهزینه از کاباره‌ها و مراکز فساد و غرق شدن جوانان و بانوان و اقتصاد و فرهنگ در منجلاب فساد و شهوات و خرام و حیوانیت و پاکسازی فرد و جامعه از آلودگی‌ها و طی مسیر عرفان و اخلاق و شهادت طلبی و رشد علمی و عزت فردی و اجتماعی و جهانی مسیر کم و ساده‌ای بوده که بخاطر امیال عده قلیلی از آشوبگران و احیاناً محفوظ ماندن از وحشیگری آنان به سادگی کنار گذاشته شود و مسلّمات فرهنگ ناب اسلامی به آراء و هواهای دنیاطلبان سپرده شود؟ چگونه است که تنزّل از این قله‌های فتح شده در دستور کار آقایان قرار گرفته است. آیا این خواسته مورد پسند شهدای به خون غلتیده از قبل از انقلاب تا همین دیروز است؟ آیا مورد رضایت امام راحل است؟ آیا بانوان عفیف و مکرّمه ایران و بلاد دیگر اسلامی این عقب گرد را می‌پذیرند؟ این اطلاعیه ده‌ها و صدها دستاورد افتخارآمیز انقلاب را به کلی مورد غفلت قرار داده و چهره‌ای خشن، بی منطق و غیراصولی از ایران و مسئولان و زمامداران ایران عزیز ارائه داده است.

۶. در این اطلاعیه سهواً یا عمداً از بانیان وضع موجود که در طول چند دهه گذشته اغلب از همفکران خودشان بوده‌اند غفلت شده و بلکه تمامی کم کاری‌ها، تقصیرها، ترک فعل‌ها، و خطاها به نیروهای مومن و انقلابی نسبت داده شده است‌. نیروهایی که با خوردن خون دل فقط بخاطر حفظ نظام و به امید آینده‌ی بهتر علیرغم میل باطنی خود، آنها را تحمل کرده‌اند. این نسبت ناروا از طرف این دسته، هم سویی با تحلیل‌های ضدانقلاب و ارائه روایت جعلی از حقایق موجود جامعه و تاریخچه واقعی انقلاب از ابتدا تا کنون است.

۷. ما هم قائل به لزوم مراقبه و محاسبه و معاتبه و لزوم اصلاح رویّه های غلط و جایگزینی رویکردها و روش‌های معقول و منطقی به جای رویکردهای غلط و رفتارهای غیر منطبق با منویات اسلام عزیز در سطح فرد و جامعه هستیم، اما به هیچ‌وجه با تحلیل از سر حب و بغض‌های ناروا و جازدن بخشی از مساله به جای دیدن همه جانبه و تحلیل کامل مساله موافق نیستیم و این نوع برخورد با مسائل را دادن آدرس غلط به جامعه می‌دانیم.

۸. به خلاف اطلاعیه تک بُعدی مذکور، ما قائل به وحدت و انسجام جامعه حول تعلیمات قرآن کریم و آموزه‌های اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و امام عظیم الشأن علیه الرحمة و تحت رهبری حکیمانه و دقیق و هوشمندانه امام خامنه‌ای عزیز هستیم و از نام بردن این منابع و مراجع بزرگ نه تنها مثل نوشته‌های این اطلاعیه شرمنده نیستیم، بلکه آن را با افتخار و با کمال صراحت در همه عرصه‌ها بیان کرده و بیان خواهیم کرد.

۹. به نویسنده این اطلاعیه، و در صورت رضایت بعضی از مدرّسان و محققان با مفاد آن، به ایشان هم توصیه می‌کنیم هم‌اکنون به شبکه‌های معاند و گروه‌های علاقه‌مند به انقلاب و نظام سری بزنند و ببینند اطلاعیه آنها در کدام دسته بیشتر مورد استقبال و موجب خوشحالی شده است و در کدام دسته موجب کدورت خاطر و انتقاد است. شاید از این راه به میزان خطا یا درستی مواضع خود آگاهی پیدا کنند.

۱۰. از دادگاه ویژه روحانیت و نهادهای دیگر که مسئول نظارت بر اظهار نظرها و تحلیل‌های صحیح و غلط و نقش آفرینی در زمینه اصلاح و ارتقاء فرهنگ عمومی و جلوگیری از نشر اباطیل و روایتهای وارونه از واقعیات هستند مصرّاً تقاضا داریم فعالانه با این نوع برداشت‌های ذلیلانه و بی انصافانه برخورد مناسب داشته باشند تا هر کس به نام روحانی و محقق و مدرّس نتواند با آبروی روحانیت و این لباس مقدس و همچنین خادمان عرصه دفاع از کشور و ملّت و بسیجیان با اخلاص و شهدای گرانقدر بازی کند.

والسلام علی من اتبع الهدی

اساتید و مدیران مدارس علمیه و مؤسسات سطوح عالی حوزه علمیه قم»

کد خبر 618062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.