تمامی اراضی کشاورزی کشور تا پایان دولت سیزدهم سنددار می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سنددار شدن تمامی اراضی کشاورزی هدف‌گذاری شده است، گفت: تمامی اراضی کشاورزی کشور تا پایان دولت سیزدهم سنددار می‌شود.

به گزارش ایمنا، سیدجواد ساداتی‌نژاد عصر امروز _سه‌شنبه هفدهم آبان‌ماه_ در دیدار با تشکل‌ها و نخبگان حوزه کشاورزی شهرستان کوثر، با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته قانونی مصوب شده است که دولت مکلف بود تا پایان سال ۹۹ کلیه اراضی کشاورزی کشور را سنددار کند، اظهار کرد: در دولت قبل تنها ۳ درصد اراضی کشاورزی سنددار شده بود که دولت سیزدهم این میزان را به ۱۰ درصد افزایش داد.

وی با بیان اینکه بدون شک تا پایان سال جاری در طرح سنددار کردن اراضی کشاورزی به رقم قابل توجهی خواهیم رسید، افزود: تمامی اراضی کشاورزی کشور تا پایان دولت سیزدهم سنددار می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: استان اردبیل در حوزه هرم غذایی، یک ظرفیت و پتانسیل ویژه و منحصر به‌فردی دارد، بنابراین نقش اردبیل در تامین امنیت غذایی کشور انکار نشدنی است.

خام فروشی محصولات کشاورزی، چالش اصلی کشاورزان اردبیلی است

ساداتی‌نژاد، شهرستان‌های خلخال و کوثر را نگین کشاورزی استان اردبیل عنوان کرد و ادامه داد: در این دو شهرستان پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیار قابل توجهی در حوزه کشاورزی از جمله تولید گردو، میوه بِه، گوجه فرنگی دارد ولی متاسفانه از این ظرفیت‌ها، استفاده حداکثری نمی‌شود.

وی گفت: متاسفانه استان اردبیل با وجود ظرفیت و پتانسیل ویژه در حوزه کشاورزی، همچنان با مشکل خام فروشی روبه‌رو است.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: از عموم سرمایه‌گذاران بخش صنایع تبدیلی کشور دعوت می‌شود جهت سرمایه‌گذاری در استان اردبیل، از جمله در شهرستان‌های خلخال و کوثر اقدام کنند و یک شرایط ویژه مختص استان اردبیل در نظر گرفته شده است که زمین و تسهیلات لازم به سرمایه‌گذاران فوق اعطا خواهد شد.

وی تاکید کرد: در حوزه تامین کود در کشور هیچ مشکلی نداریم و به نسبت سال گذشته، در این حوزه ۱۵ درصد افزایش قیمت داشتیم.

ساداتی‌نژاد خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در حوزه کشاورزی اقدامات اساسی و زیر بنایی انجام داده است و که در آینده نزدیک، نتایج این اقدامات را مردم احساس خواهند کرد.

منبع: فارس

کد خبر 618051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.