تجهیز ماشین‌آلات و لوازم حفاظت فردی سازمان آتش‌نشانی اراک

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: با پیگیری‌های انجام شده، تمام لوازم حفاظت فردی شامل چکمه، کلاه و ست تنفسی برای ماموران سازمان تهیه شده است.

محسن فضلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر میزان حوادث افزایش یافته است و در بسیاری از عملیات‌ها نیازی به ماشین‌های سنگین نجات و حریق نیست.

وی افزود: تصمیم داریم ۱۱ دستگاه خودروی نجات سبک پیشرو خریداری و در حوادث معمول روزانه از آن استفاده کنیم تا استهلاک خودروهای سنگین و هزینه‌های سازمان آتش‌نشانی کاهش پیدا کند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک با اشاره به تخصیص اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان برای خرید تجهیزات فردی نیروهای سازمان آتش‌نشانی، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده، تمام لوازم حفاظت فردی شامل چکمه، کلاه و ست تنفسی برای مأموران سازمان تهیه شده است.

فضلی اضافه کرد: بخشی از این تجهیزات به نیروها تحویل داده شده است و بخشی از آن پس از تجهیز انبار و کمدهای نگهداری به کارکنان تحویل داده خواهد شد.

وی تصریح کرد: شهرداری طی یک دهه گذشته به دنبال خرید یک نردبان هیدرولیکی بالای ۶۰ متر بوده است تا برای مواجهه با حوادث در ساختمان‌های بلندمرتبه آمادگی کافی وجود داشته باشد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک تصریح کرد: آبان‌ماه سال جاری قرارداد خرید یک دستگاه نردبان کراس بالای ۶۰ متر با شرکت روزن باور اتریش و آلمان با قیمت ۶۰ میلیارد تومان منعقد شده است و تا ۹ ماه آینده به سازمان تحویل داده خواهد شد.

وی گفت: ماشین‌آلات سازمان آتش‌نشانی باید پیوسته به‌روزرسانی شود و همواره در حالت آماده‌باش باشد، امسال نیز شش دستگاه خودروی سنگین ۱۸ تن خریداری شده است که در مرحله قرارداد برای تجهیز این دستگاه‌ها هستیم و امیدواریم سال آینده شاهد افزوده شدن این ماشین‌آلات به ناوگان موتوری سازمان باشیم.

کد خبر 618012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.