خروجی نظام تعلیم و تربیت، نسلی در تراز انقلاب باشد

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: در مؤلفه‌های برنامه درسی باید به محتوا و ارزشیابی توجه شود تا خروجی نظام تعلیم و تربیت، دانش‌آموزانی در تراز انقلاب شود.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در نشست تخصصی معاونین آموزش ابتدایی استان‌های کشور، با اشاره به مناسبت‌های دانش‌آموزی که در ماه آبان وجود دارد، اظهار کرد: شهادت حسین فهمیده در هشتم آبان، شهادت دانش آموزان در روز سیزدهم آبان سال ۵۷ و شهادت جمعی از دانش آموزان در حادثه تروریستی شاه‌چراغ در ماه آبان اتفاق افتاده است که آن را به ماهی با مناسبت‌های مختلف دانش‌آموزی تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه معلم نباید در کلاس درس متکلم وحده باشد و اجازه دهیم دانش آموزان در کلاس تدریس کنند، افزود: باید برای حکمرانی برنامه درسی در مدارس برنامه‌ریزی کنیم زیرا مهم‌ترین عامل توسعه و پیشرفت در کلاس‌ها، برنامه درسی است و باید در مؤلفه‌های برنامه درسی به محتوا و ارزشیابی توجه شود تا خروجی نظام تعلیم و تربیت دانش‌آموزانی در تراز انقلاب شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف باید پیش‌نیازها رعایت شود؛ پیش‌نیاز اول درک تفاوت‌های فردی دانش آموزان است، درحالی‌که تاکنون ما فقط دانش آموزان عادی و استثنایی را از یکدیگر تفکیک کردیم.

وی با بیان این‌که ۱۴۵ آزمون برای درک شخصیت و استعداد دانش آموزان داریم که باید از آن‌ها استفاده کنیم، ادامه داد: باید دانش آموزان استعدادیابی شوند و استعدادهای آن‌ها کشف و شناسایی و در مرحله بعد زمینه‌های شکوفایی آن‌ها فراهم شود.

نوری تاکید کرد: خانواده‌های اصلی‌ترین سرمایه‌های زندگی خود را در اختیار آموزش و پرورش قرار داده‌اند، لذا در یادگیری دانش آموزان و تهیه محتوای مناسب کلاس‌های درس از مشارکت خانواده‌ها استقبال کنید.

وی به محیط‌های آموزشی متفاوت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره و اضافه کرد محیط‌های یادگیری باید متنوع شود، لذا ضروری است تا دانش آموزان در بیرون از مدرسه حضور یابند و این کار از طریق برگزاری اردوها و بازدیدها امکان‌پذیر است. اینکه تحصیل دانش آموزان تنها پشت نیمکت و درون کلاس‌های درس باشد، گذشته است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: به سؤالات دانش آموزان پاسخ دهید زیرا اگر پاسخ ندهیم سؤالات در ذهنشان انباشته می‌شود.

کد خبر 618004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.