۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
نمایشگر منعطف LG تولید شد

اطلاعات ارائه‌شده نشان می‌دهد که شرکت ال‌جی نمایشگر منعطفی تولید کرده است که ابعاد آن تا ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت ال‌جی اعلام کرده که صفحه‌نمایش جدیدی تولید کرده است که می‌توان آن را تا ۲۰ درصد ابعاد اصلی آن گسترش داد. این نمایشگر تمام‌رنگی از وضوح ۱۰۰ پیکسل بر اینچ پشتیبانی می‌کند و ابعاد آن می‌تواند از ۱۲ اینچ به ۱۴ اینچ افزایش پیدا کند.

ال‌جی دیسپلی در توسعه نمایشگر جدید خود، از زیرلایه مواد سیلیکونی ویژه که در لنزهای تماسی استفاده می‌شود، بهره گرفته است. این شرکت اعلام کرده که استفاده از این روش باعث شده است انعطاف‌پذیری صفحه‌نمایش به میزان قابل‌توجهی افزایش پیدا کند. ال‌جی از LEDهایی با ابعاد ۴۰ میکرومتر به عنوان منبع نور در این محصولات استفاده کرده است که باعث می‌شود وضوح آن‌ها با افزایش ابعاد، همچنان حفظ شود.

ال‌جی همچنین اشاره کرده است که مدارهای زیرین نیز به جای این که به شکل خطوط مستقیم باشند به شکل فنر طراحی شده‌اند تا در برابر خم شدن و تا شدن مقاوم باشند. این شرکت انتظار دارد نمایشگرهای جدیدش در محصولاتی با سطح ناهموار مانند مبلمان، لباس و محصولات پوشیدنی دیگر استفاده شود. برای نمونه، می‌توان از این محصول در یونیفرم‌های ویژه و به منظور اشتراک‌گذاری لحظه‌ای اطلاعات استفاده کرد.

شرکت ال‌جی عنوان کرده است که می‌توان در بعضی نواحی این صفحه‌نمایش‌ها، برجستگی ایجاد کرد و از این قابلیت به عنوان دکمه‌هایی برای افراد کم‌بینا استفاده کرد. ال‌جی دیسپلی فرآیند توسعه نمایشگرهای منعطف خود را از سال ۲۰۲۰ میلادی با همکاری ۲۰ مؤسسه تحقیقاتی در کره جنوبی آغاز کرده است و انتظار می‌رود که مراحل ساخت آن تا سال ۲۰۲۴ میلادی ادامه پیدا کند.

کد خبر 618002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.