وحیدی: ایران اسلامی پرچمدار به رسمیت شناختن هویت اقوام است

وزیر کشور گفت: فرهنگ ایرانی و اسلامی پرچمدار به رسمیت شناختن هویت اقوام و به دنبال حفظ اصالت‌ها و هویت‌های مربوط به آن است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی امشب _سه‌شنبه هفدهم آبان‌ماه_ در آیین افتتاح پانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین در استان گلستان اظهار کرد: همه اقوام زیر چتر هویت ایرانی و اسلامی در عزت و عظمت کشور، در حالی ایفا کردن نقشی بزرگ هستند.

وی افزود: توجه به اقوام، مساله روز جهان است و ایران پرچمدار حفظ هویت‌ها است، جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین نیز نمونه‌ای از این پرچم‌داری است.

وزیر کشور تصریح کرد: امروز فضای مجازی در خدمت دنیای غرب، در حال لگدمال کردن فرهنگ قومیت‌ها است اما فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی ما به شدت از فرهنگ‌های اصیل و هویت‌های اقوام دفاع می‌کند؛ ایران اسلامی توانسته است با هویت قوی خود چتری برای همه اقوام درست کند و همه در قالب هویت ایرانی اسلامی زندگی می‌کنند.

وی اضافه کرد: اقوام در کشور ما هویت بزرگی محسوب می‌شوند و بسیاری از این اقوام ایران زمین مرزبانان و مرزداران کشور، توسعه دهنده مفاهیم انقلاب و اسلام و از بزرگترین فرصت‌های کشور برای نمایش دادن قدرت مدیریت از نوع ایرانی و اسلامی در یک گستره جغرافیایی بزرگ هستند.

وحیدی تاکید کرد: ۴۳ سال پیش و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ملت و انقلاب ما را با این می‌ترساندند که هر کدام از استان‌های اقوام ایران تجزیه خواهد شد اما امروز این اقوام، بزرگترین مدافعان انقلاب هستند.

وی ادامه داد: فرهنگ اقوام و اصالت‌های انقلاب است که ما را در برابر حملات فرهنگی دشمن مصون می‌دارد چون دشمن به دنبال از بین بردن هویت اقوام است و بزرگترین فرهنگ مقاوم در برابر فرهنگ مهاجم غرب همین فرهنگ اقوام ایران زمین است؛ همه اقوام ایران اسلامی به پرچم، سرود ملی، مفاخر کشور و نخبگانشان افتخار می‌کنند و در پیشرفت‌های کشور مشارکت دارند.

وزیر کشور گفت: گلستان نمایش برجسته وحدت اقوام و زندگی مسالمت‌آمیز اقوام محسوب می‌شود و این جشنواره به میزبانی مسوولان و مردم استان گلستان پیام آور اقتدار و عظمت اقوام ایران اسلامی است.

او افزود: هیچکس بیشتر از مردم داخل کشور برای این کشور دلسوزتر نیست و هیچکس تفکر نکند با اتکا به خارجی بخواهد راه مردم ایران را دچار خدشه کند؛ هر کس که به دنبال واگرایی و اختلاف افکنی اقوام باشد حتماً وصل به خارجی است و از منبع و موقعیت خارجی هدایت می‌شود.

احمد وحیدی خاطرنشان کرد: این افراد قطعاً موفق نخواهند شد و ایران با اقوام ایرانی قدرتمند و پر افتخار است؛ من از بصیرت مردم گلستان تشکر می‌کنم که با این همبستگی و وحدت در مسیر امنیت ملی و امنیت استان نقش آفرین بودند.

به گزارش ایمنا، از هفدهم تا بیست‌ویکم آبان در بخش‌های صنایع‌دستی، سوغات، موسیقی، گردشگری و بوم‌گردی، سیاه‌چادر و عشایر، روستاهای هدف گردشگری، غذاهای سنتی و بازی‌های بومی و محلی با حضور هنرمندان صنایع‌دستی ۳۱ استان و همچنین ۲۱ گروه موسیقی سنتی و آیینی از ۹ استان برگزار می‌شود.

کد خبر 617993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.