احترام به عابر پیاده یک اصل اخلاقی در رفتار شهروندی است

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: یک اصل اخلاقی در رفتار شهروندی هنگام رانندگی به شمار می‌آید که توجه به آن می‌تواند میزان انسانیت و پاک سرشتی ما را در مقابل همنوعان خود نشان دهد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه عابران پیاده در مقایسه با خودروها بسیار آسیب‌پذیر هستند، اظهار کرد: رانندگان خودرو در صورت برخورد با افراد به دلیل ایمنی خودرو با کمترین آسیب مواجه می‌شوند، اما عابران پیاده با کوچک‌ترین تصادف، دچار آسیب‌های شدید می‌شوند.

وی ادامه داد: رانندگی‌های هیجانی و غیراصولی، عابران پیاده را دچار استرس‌های ناگهانی و وحشت می‌کند، از این رو ایجاد هرنوع آسیب روحی و جسمی به عابران پیاده، امری غیراخلاقی و غیرانسانی محسوب می‌شود.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: اجازه تقدم عبور به عابر پیاده‌روی خط سفید، از جمله آداب شهروندی به شمار می‌آید که موجب می‌شود، عابران پیاده بدون دلهره و وحشت عرض خیابان را طی کنند.

وی با بیان اینکه همواره احترام به عابران پیاده را یک رفتار انسانی و ضروری می‌دانیم، اضافه کرد: احترام به عابران پیاده جزو رفتارهای رانندگی است و به عنوان یک شهروند اخلاق‌گرا، هنگام رانندگی تا جایی که امکان دارد فرصت عبور را به عابر پیاده می‌دهیم تا وی بدون استرس عرض خیابان را طی کند.

کد خبر 617981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.