معوقات بازنشستگان فولاد پرداخت می‌شود

سرپرست صندوق بازنشستگی فولاد گفت: بازنشستگان ما معوقاتی درخصوص اصلاحیه همسان‌سازی مربوط به نیمه دوم سال ۹۹ و کل سال ۱۴۰۰ دارند؛ با توجه‌ به وضعیت اقتصادی بازنشستگان، همه تلاش خود را می‌کنیم تا این معوقات را بپردازیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از صندوق بازنشستگی فولاد، سیدحجت کاظمی در نخستین نشست با اعضای هیئت مدیره کانون‌های بازنشستگی فولاد اظهار کرد: هر آنچه بتوانم برای بهبود وضعیت بازنشستگان فولاد انجام خواهم داد.

وی افزود: صندوق بازنشستگی فولاد مشکلات و مسائل زیادی دارد. ضریب پشتیبان این صندوق از سایر صندوق‌ها بسیار کمتر بوده و این خود یک چالش جدی است. اعضای کانون‌ها بهترین مشاور ما هستید، حتماً چابک‌سازی و اصلاح ساختار صندوق جزو برنامه‌هایمان است.

سرپرست صندوق بازنشستگی فولاد با اشاره به تشکیل کمیته بودجه در صندوق گفت: در رایزنی مداوم با نمایندگان مجلس هستیم تا بودجه مناسبی برای صندوق فولاد در سال ۱۴۰۲ تخصیص یابد.

کاظمی تصریح کرد: درخصوص همه موضوعات شفاف‌سازی خواهیم کرد. بورسی شدن شرکت‌های واجد شرایط را به‌صورت جدی دنبال می‌کنم.

وی گفت: فلسفه شرکت داری این است که از محل سود این شرکت‌ها درآمد پایدار نصیب صندوق شود؛ می‌خواهیم وضعیت شرکت‌ها را اصلاح کنیم تا از محل سودآوری آن‌ها درآمد پایداری برای صندوق ایجاد شود.

سرپرست صندوق بازنشستگی فولاد درخصوص درخواست بازنشستگان برای افزایش حقوق گفت: با توجه به اینکه مصوبه مجلس در افزایش ۹۰۰ هزارتومانی حقوق بازنشستگان و افزایش حق عائله‌مندی و اولاد به تأیید شورای نگهبان رسیده منتظر ابلاغ آن هستیم و پس از ابلاغ، حتماً آن را اجرایی خواهیم کرد.

کاظمی درباره درخواست بازنشستگان برای افزایش حقوق همانند بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: در حد توان خود این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و در حال رایزنی با دولت و مجلس هستیم.

وی ساماندهی وضعیت املاک صندوق را خاطرنشان کرد و گفت: کمیته صیانت از اموال بازنشستگان با حضور نماینده‌ای از کانون‌ها فعال خواهیم کرد تا وضعیت املاک صندوق سامان یابد. متأسفانه اکثر املاک بر اثر رهاشدگی دارای معارض است که یک نمونه آن زمین چند ده هکتاری در کرج است که ارزش هزارمیلیاردی دارد.

وی همچنین گفت: تدوین دستورالعمل و آیین‌نامه‌هایی برای بهبود رویه‌های اداری و مالی را در دستور کار داریم که دستورالعمل انتصابات از آن جمله است.

کد خبر 617938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.