یارانه معیشتی جدید برای ۳ میلیون نفر

یارانه معیشتی جدید برای سه میلیون نفر از پنج میلیون نفری که در اردیبهشت‌ماه یارانه‌شان قطع شده بود، مجدد برقرار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیده‌طیبه حسینی اظهار کرد: از پنج میلیون نفری که یارانه آن‌ها در اردیبهشت‌ماه به دلیل قرارگرفتن در دهک دهم پردرآمدی قطع شده بود، بعد از ثبت تقاضا برای بازنگری در دهک خانوار خود از طریق سامانه حمایت وزارت رفاه و برگزاری آزمون وسع خانوار، یارانه سه میلیون نفر به تدریج از تیرماه تاکنون برقرار شده است.

وی افزود: براساس اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان مستقر در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برگزاری آزمون وسع خانوار، از تیرماه یارانه عده‌ای برقرار شد و بعد از آن در مردادماه و شهریورماه یارانه افراد دیگری برقرار شد و درمجموع سه میلیون خانوار جدید به جمع یارانه‌بگیران اضافه شده است.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، درباره اینکه آیا آزمون وسع هر ماه برگزار می‌شود، گفت: برای کسانی که ثبت‌نام جدید تقاضا برای یارانه‌ای انجام داده‌اند یا نسبت به حذف شدن یارانه خود تقاضا ثبت کرده‌اند، هم آزمون وسع خانوار از نظر اقتصادی و هم دهک‌بندی انجام می‌شود، همچنین برای کسانی که خانوار جدید به واسطه ازدواج تشکیل می‌دهند، آزمون وسع و دهک‌بندی انجام می‌شود که اگر متقاضیان در دهک درآمدی یک تا ۹ قرار بگیرند، یارانه به آن‌ها تعلق می‌گیرد و اگر در دهک پردرآمدی دهم باشند، حذف می‌شوند.

حسینی ادامه داد: کسانی که در سامانه «دولت من» ثبت‌نام کرده‌اند، مجدد برای آن‌ها دهک‌بندی می‌شود و اگر کسانی که به واسطه ازدواج خانوار جدید تشکیل داده باشند، صرف‌نظر از اینکه در خانوارهای قبلی خود یارانه می‌گرفتند یا نه، در مورد این خانوار جدید دو نفره مجدد دهک‌بندی و آزمون وسع برگزار می‌شود و کسانی که جزو ۹ دهک کم‌درآمد باشند، یارانه به آن‌ها تعلق می‌گیرد و کسانی که در دهک دهم پردرآمد باشند، یارانه تعلق نمی‌گیرد.

سامانه پیگیری و ثبت‌نام یارانه

به گزارش خبرنگار ایمنا، با توجه به اینکه در هفته گذشته مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبری مبنی بر ثبت‌نام جدید جاماندگان یارانه داده بودند، امروز سامانه مربوط به ثبت‌نام این افراد فعال شد.

این سامانه در چهارچوب «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» به آدرس https://my.gov.ir امکان ثبت‌نام را برای جاماندگان فراهم کرده است. همچنین به دلیل آزمایشی بودن این سامانه در صورت قطع شدن دسترسی به مراحل ثبت‌نام، متقاضیان در صورت بروز مشکل می‌توانند با شروع دوباره مراحل و به‌روزرسانی صفحه مرورگر خود به مراحل ثبت‌نام ادامه دهند.

برای ورود به سامانه ثبت نام یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی، شماره تماس و کد ملی نیاز است، همچنین در صورتی که فرد یارانه بگیر به این سامانه وارد شود، به طور خودکار فرد یارانه بگیر شناسایی خواهد شد و ادامه ثبت نام برای این فرد غیرفعال می‌شود.

ثبت نام یارانه جدید در my.gov.ir+ مبلغ و سامانه اعتراض و استعلام

نحوه اعتراض به دهک‌بندی

افرادی که به دهک‌بندی خود اعتراض دارند، می‌توانند با مراجعه به سایت hemayat.mcls.gov.ir اعتراضشان را ثبت کنند. به همین دلیل افراد مشمول یارانه در صورت ورود به سایت ثبت‌نام https://my.gov.ir، با پیامی مبنی بر «چنانچه شما به دهک اعلام شده خانوار خود توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اردیبهشت ماه معترض هستید به آدرس اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir وزارتخانه مذکور مراجعه فرمائید» ، راهنمایی خواهند شد.

کد خبر 617899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.