ساماندهی دست‌فروشان در اولویت باشد

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مدت زیادی است که پیگیر ساماندهی دست‌فروشان هستیم، اما با تغییرات پیاپی این مهم در اولویت قرار نگرفت و باعث شد نیروهای شهربانی که حلقه آخر ساماندهی هستند به حلقه اول تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد علوی امروز_ سه شنبه هفدهم آبان‌ماه_ در یکصدوچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران طی تذکری با بیان اینکه باید به وضعیت جراحت تعدادی از کارکنان شهرداری تهران در جریان فتنه رسیدگی شود، اظهار کرد: در این راستا معاونت برنامه‌ریزی شهرداری و شرکت شهر سالم به آنها رسیدگی کردند و امیدواریم سایر مدیران شهری نیز نسبت به تذکرات اعضای شورا جدی‌تر باشند.

وی ادامه داد: مدت زیادی است که پیگیر ساماندهی دست‌فروشان هستیم، اما با تغییرات پیاپی این مهم در اولویت قرار نگرفت و باعث شد نیروهای شهربانی که حلقه آخر ساماندهی هستند به حلقه اول تبدیل شوند و اگر ساماندهی درست انجام شود، فشار از مأموران اجراییات کم می‌شود.

به منابع آبی کشور و ذخایر آب در تهران توجه شود

نرگس معدنی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز طی پیشنهادی در خصوص طرح «الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه برنامه عملیاتی احیا و مدیریت بازچرخانی آب، گفت: یکی از ضروریات امروز جامعه، توجه به منابع آبی کشور و به ویژه ذخایر آب در تهران است، در بسیاری از کشورها ۵۲ تا ۵۶ درصد فاضلاب‌های شهری بازچرخانی می‌شوند که این موضوع نقش مؤثری در مدیریت بلند مدت منابع آبی داشته است.

وی با بیان اینکه بازچرخانی آب راهکاری برای تأمین نیازهای رو به رشد آب و کاهش تلفات در این حوزه است، اما نمی‌توان آن را به عنوان منبع جدید محسوب کرد، افزود: فاضلاب‌های شهری باید از طریق تصفیه خانه‌های ثانویه با مصارف غیر شرب در آبیاری بوستان‌ها، شست‌وشوی خیابان‌ها و خدمات شهری در سطح شهر تهران مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: توجه به پیشگیری قبل از وقوع هدر رفت آب لازم و ضروری است، لذا باید در این طرح توجه و پیشگیری از طریق فرهنگ سازی و آموزش مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 617898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.