آغاز فرآیند تغییر الگوی کاشت در معابر شهری مشهد

مدیرکل بهبود و محیط زیست شهری شهرداری مشهد از آغاز فرآیند تغییر الگوی کاشت گیاهان در معابر شهری، آیلندهای میانی بلوارها و پرچین‌های مجاور پیاده‌روهای شهری در سطح مناطق سیزده‌گانه خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدعلی‌اکبر انتظام اظهار کرد: توسعه فضای سبز مشهد همسو با رشد این کلان‌شهر همواره در اولویت بوده است تا با به‌روزرسانی سرانه‌های فضای سبز شهری، محیط مطلوبی برای شهروندان فراهم شود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات در نگهداری فضای سبز شهر مشهد، وجود گیاهانی با مصرف آب زیاد بود که سازگاری مناسبی با اقلیم و محیط شهر نداشت، در همین راستا و پس از بررسی‌های لازم با همکاری گروه‌های کارشناسی تخصصی و اساتید دانشگاه فردوسی مشهد، کتاب جامع درختان، درختچه‌ها و گونه‌های کم‌آب بومی متناسب با اقلیم مشهد تهیه و به مناطق سیزده‌گانه شهر ابلاغ شده است تا در طراحی‌های آینده مورد استفاده قرار بگیرد.

مدیرکل بهبود و محیط زیست شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: جایگزینی بعضی از گونه‌ها در محورهای خیابان امام خمینی (ره) و ملک‌آباد در حال انجام است، در این محورها پس از بازدیدهای کارشناسی و کاشت پایلوت بعضی گونه‌های سازگار با اقلیم، گونه‌های مقاوم و بومی در حال بازکاشت است.

کد خبر 617887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.