آغاز طراحی شهر دوستدار زنان در گلاسکو

برنامه‌ریزان گلاسکو، بزرگ‌ترین شهر اسکاتلند و چهارمین شهر بزرگ بریتانیا، به‌تازگی خواهان تغییر طراحی شهری برای ایجاد مناطق دوستدار زنان شده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گلاسکو اولین شهر بریتانیایی خواهد بود که قرار است در آن استراتژی طراحی شهری زنانه پیاده شود تا در نتیجه آن، زیست‌پذیری مناطق به طور قابل‌توجهی افزایش یابد. مدیران شهر از این نظر به توافق رسیده‌اند که زنان سهم مهمی از زندگی شهری دارند و باید در تمام جنبه‌های طراحی و حتی توسعه سیاست‌ها و برنامه‌ریزی برای بودجه‌بندی‌های شهری مورد توجه قرار گیرند. در این رابطه، احداث فضاهای عمومی امن برای زنان بسیار حائز اهمیت است، ضمن این‌که ایجاد فرصت‌های جدید برای این قشر می‌تواند آن‌ها را به مشارکت در تصمیم‌گیری‌های شهری سوق دهد و به شکل‌گیری مناطقی با بیشترین زیست‌پذیری، نه‌تنها برای زنان بلکه برای تمام ساکنان گلاسکو منجر شود.

آغاز طراحی شهری دوستدار زنان در گلاسکو

در واقع چنان‌چه امنیت و ایمنی مناطق بزرگ‌ترین شهر اسکاتلند بهبود بیابد، آن‌گاه تمام افراد آسیب‌پذیر مانند کودکان و سالمندان نیز احساس امنیت بیشتری را تجربه خواهند کرد که این امر به سهم خود، رفاه را برای تمام مردم به ارمغان می‌آورد. علاوه بر این، ایجاد مناطق دوستدار زنان در گلاسکو به افزایش مشارکت آن‌ها در جلسات سیاسی منجر خواهد شد و در نهایت، حضور آن‌ها را در عرصه‌های مختلف مانند کاندیداتوری برای شورای شهر به دنبال خواهد داشت. از دیگر مزایای تبدیل گلاسکو به شهر دوستدار زنان می‌توان به کارآفرینی بیشتر برای این افراد اشاره کرد که می‌تواند به سهم خود در بهبود اقتصاد شهر نقش مهمی ایفا کند. زنان دارای ناتوانی‌های جسمی و همچنین زنان نژاد غیرسفیدپوست در طرح‌های جدید به طور ویژه از حمایت مدیران بزرگ‌ترین شهر اسکاتلند برخوردار خواهند شد و زنان بدون سرپرست نیز در اشتغال در پروژه‌های جدید شهری در اولویت قرار خواهند گرفت.

مدیران گلاسکو جمع‌آوری اطلاعات در مورد زنان و وضعیت زندگی آنان را اولین مرحله برای ایجاد مناطق دوستدار این قشر معرفی کرده‌اند و مدعی شده‌اند که در مرحله بعد با فراخوانی زنان به مشارکت، فضاهای سبز و مکان‌های عمومی امنی برای این افراد ایجاد خواهند کرد.

آغاز طراحی شهری دوستدار زنان در گلاسکو

کد خبر 617850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.