لزوم تنظیم لایحه بودجه ۱۴۰۲ با کمترین نیاز به اصلاح و متمم

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه هر سال بودجه شهرداری با اصلاح و متمم زیاد روبه‌رو می‌شود، گفت: تنظیم لایحه بودجه ۱۴۰۲ باید به‌گونه‌ای انجام شود که کمتر نیاز به اصلاح و متمم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عزیزالله سیفی امروز _سه‌شنبه هفدهم آبان‌ماه_ در نشست کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد که با حضور شهردار، معاونان و مدیران شهرداری یزد برگزار شد، اظهار کرد: هنگام آغاز به کار دوره جدید شورای اسلامی شهر یزد، بودجه در سال قبل بسته شده بود؛ در شورای ششم یکی از مهمترین اولویت‌ها را بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام گذاشتیم و کار به خوبی پیش رفت و پروژه‌های متعددی را تا پایان سال گذشته به بهره‌برداری رساندیم.

وی با اشاره به اینکه در سال قبل بخشی از این اصلاح و متمم‌ها با توجه به چالش‌هایی که امسال یزد با آن روبه‌رو بود طبیعی بود، گفت: در حالی که ظرفیت و تاب‌آوری شهر یزد برای جمع‌آوری آب‌های سطحی ۱۸ میلی‌متر است اما در ابتدای امسال ۲۷ میلی‌متر بارش در مدت‌زمان بسیار کم را شاهد بودیم که خسارت‌های بالایی به دنبال داشت و مجبور به اعمال اصلاحیه‌هایی در بودجه برای جبران این خسارت‌ها شدیم.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: بلافاصله پس از سیل عملیات جبران خسارت آغاز شد، اما پس از گذشتن مدت کمتر از سه ماه از سیل نخست، سیل بسیار شدیدتری که در ۱۰۰ سال گذشته بی‌سابقه بود، رخ داد و بارشی بالاتر از ۸۳ میلی‌متر را در مدت زمان بسیار کمی شاهد بودیم.

وی گفت: پس از این سیل نیز علاوه بر اقداماتی که در راستای جبران خسارت‌های آن انجام شد، تجهیزات زیادی هم برای مقابله با بحران‌ها خریداری شد و در اختیار بخش‌های مختلف شهرداری قرار گرفت.

سیفی با بیان اینکه تمام این مسائل منجر به ضرورت اصلاحیه در بودجه شد، گفت: با این وجود در بودجه سال آینده باید پیش‌بینی‌ها به‌گونه‌ای باشد که کمترین میزان اصلاحیه و متمم را شاهد باشیم.

کد خبر 617828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.