استفاده از دیدگاه خلاقانه نوجوانان در اداره شهر/ احداث خانه فرهنگ کودک و نوجوان در منطقه ۲

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: باید از دیدگاه خلاقانه نوجوانان دهه هشتادی برای اداره شهر و زندگی بهتر، استفاده و مسائل روز آنها را ریشه‌یابی کنیم که این مهم مستلزم دیده‌شدن، هویت بخشیدن و ایجاد عزت نفس در آن‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد صیرفی‌نژاد در نخستین سلسله نشست‌های شورای مشورتی نوجوانان منطقه دو شهرداری اصفهان اظهار کرد: طی یک سال اخیر سعی شده است در این منطقه از نظرات معتمدان، دانشجویان، اصناف، افراد خلاق و ایده‌پرداز استفاده شود، امروز نیز برحسب وظیفه از دیدگاه خلاقانه نوجوانان دهه هشتادی برای مدیریت شهری استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: نوجوانان و جوانان به عنوان عضو آینده‌ساز جمع قابل توجهی از شهروندان را تشکیل می‌دهند، لذا این حق بر آنها وجود دارد که به عنوان یک عضو از این جامعه در اداره شهر مشارکت داشته باشند.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تاکید کرد: تاکنون برآیند اداره شهر بر مبنای تفکر نسل‌های گذشته بوده است و ما باید از دیدگاه خلاقانه نوجوانان دهه هشتادی نیز برای اداره شهر و زندگی بهتر برای شهروندان استفاده و مسائل روز آنها را ریشه‌یابی کنیم که این امر مستلزم دیده شدن، هویت‌بخشیدن و ایجاد عزت نفس در آنان است.

وی با بیان اینکه فعالیت بر زمین مانده در منطقه زیاد است، تصریح کرد: باید برای رفع مشکلات، برنامه‌ریزی منسجم و هدفمندی را در سطح منطقه عملیاتی کنیم، به همین منظور مردم را در اداره شهر شریک کرده‌ایم تا با ایده‌های سازنده خود به اداره بهتر شهر کمک کنند.

صیرفی‌نژاد با اشاره به توسعه فرهنگسراها و ورزشگاه‌ها گفت: احداث خانه فرهنگ کودک و نوجوان اصفهان با زیربنای ۴۲۵۰ مترمربع در چهار طبقه و در مجاورت پارک قلمستان یکی از مهمترین پروژه‌های در حال ساخت منطقه است که در اواسط سال آینده برای اهالی منطقه دو خاصه محلات برزان و آفاران بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه در بودجه سال آینده تأمین زمین ورزشی کنار پارک قلمستان مدنظر خواهد بود، اضافه کرد: در منطقه دو، فعالیت ورزشی و مسابقات آغاز و تاکنون دو دوره لیگ والیبال زنان محلات و فوتبال مردان محلات برگزار شده است.

از دیدگاه خلاقانه نوجوانان دهه هشتادی برای مدیریت شهری استفاده می‌کنیم

صیرفی‌نژاد خاطرنشان کرد: ایجاد کتابخانه تخصصی ویژه کنکوری‌ها با قابلیت داشتن کتاب‌های کمک‌درسی و برگزاری جلسات مشاوره تحصیلی در پارک قلمستان از دیگر اقدامات مهم این منطقه ویژه نوجوانان است.

استفاده از دیدگاه خلاقانه نوجوانان در اداره شهر/ احداث خانه فرهنگ کودک و نوجوان در منطقه ۲

وی با اشاره به قابلیت‌های فرهنگی و ورزشی منطقه، اظهار کرد: استعدادهای ورزشی، علمی و هنری زیادی در منطقه داریم که بر این اساس در راستای هویت‌بخشی محلات و تعامل بیشتر بین شهروندان سلسله جشنواره‌های فرهنگی و هنری نیز در کنار توسعه ورزش برنامه‌ریزی شده است.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان از برگزاری جشنواره سرود محلات در منطقه دو خبر داد و افزود: اختتامیه این جشنواره در دهه فجر برگزار می‌شود و در حال حاضر در حال آموزش و توانمندسازی گروه‌های سرود پذیرفته شده در این جشنواره با کمک سازمان‌های مردم‌نهاد، بسیج و سایر اقشار هستیم.

وی با اشاره به رفع چهره محرومیت‌زدایی در منطقه به‌ویژه در دو محله ولدان و دهنو تصریح کرد: این دو محله از جمله محلات مورد هدف ارتقای کیفی هستند و خدمات عمرانی، فرهنگی و کالبدی برای افزایش سطح کیفی آن‌ها در سال جاری و سال آینده برنامه‌ریزی شده است.

صیرفی‌نژاد در خصوص تأمین امنیت در پارک بزرگ قلمستان خاطرنشان کرد: امنیت محلات یک مسئله چندبعدی است و شهروندان نیز باید در این زمینه همیاری کنند، اما در این راستا پیش‌بینی استقرار یک کیوسک نگهبانی با حضور نیروی انتظامی در پارک قلمستان را کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه از ایده‌های نسل نوجوان و جوان دهه هشتادی در مدیریت شهری استفاده می‌کنیم، تاکید کرد: در آینده نزدیک نیز جشنواره کاشی هفت‌رنگ که جزو قابلیت‌های منحصربه‌فرد منطقه در محله دهنو است، برگزار و در المان شهری استفاده خواهد شد.

به گزارش ایمنا، شهرداری منطقه دو اصفهان در یک اقدام فرهنگی نخستین نشست مشورتی خود را با دعوت از فعالان فرهنگی، نخبگان و نمایندگان نوجوانان فعال در فرهنگسراهای منطقه و جمعی از نوجوانان خلاق دختر و پسر ساکن در محلات مختلف آن برگزار کرد تا در اداره امور شهر از نظرات نسل آینده‌ساز نیز بهره ببرد.

کد خبر 617826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.