اجرای عملیات کاشت و واکاوی درختان با اعتبار ۸۵ میلیارد ریال

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: عملیات کاشت و واکاوی درختان با هدف افزایش سرانه فضای سبز منطقه و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی با اعتباری بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال در دست اقدام است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین کارگر با اشاره به اهمیت فضای سبز شهری از ابعاد مختلف، اظهار کرد: در حال حاضر لکه‌گیری چمن‌ها به مساحت ۱۰ هزار متر مربع در منطقه پنج شهرداری با اعتباری بالغ بر شش میلیارد ریال در حال انجام است.

وی با بیان اینکه فضای سبز به‌ویژه درختان و درختچه‌ها به نوعی نقش فیلتر کننده هوا را برعهده دارند، تصریح کرد: خرید و کاشت درختان همیشه سبز همچون پالم واشنگتونیا، سرو شیراز، کاج و درختان خزان‌کننده با نیاز آبی پایین همچون داغداغان، لیلکی، ملیا (زیتون تلخ)، نارون، زبان گنجشک در سطح منطقه پنج در حال انجام است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: عملیات کاشت و واکاوی درختان با هدف افزایش سرانه فضای سبز منطقه و به‌منظور کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی با اعتباری بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه عملیات واکاوی درختان علاوه بر اثرات زیست‌محیطی، سبب زیباسازی هرچه بیشتر منظر شهری خواهد شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر واکاوی در کل منطقه پنج در حال انجام بوده است و این روند همچنان ادامه دارد.

کارگر اظهار کرد: گل‌کاری بوستان‌ها، پارک‌ها و معابر منطقه با گل‌های داوودی، کلم، فلاورباکس‌ها با اطلسی ژاپنی، ناز یخی، مروارید، سدوم قرمز و پریوش آویز با هزینه بالغ ۳۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

کد خبر 617814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.