لیست نهایی کی‌روش برای جام جهانی کدام بازیکنان هستند؟

در فاصله ۱۳ روز تا جام‌جهانی قطر به‌دلیل فشردگی در تمام خطوط تیم ملی، یکی از مواردی که ذهن اهالی فوتبال و حتی رسانه‌های اروپایی را درخصوص تیم کشورمان مشغول کرده است، چینش و نوع انتخاب بازیکنان تیم ملی فوتبال برای رقابت‌های پیش رو است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم ملی فوتبال ایران سی‌ام آبان ماه از ساعت ۱۶ به مصاف تیم ملی انگلیس خواهد رفت. در فاصله ۱۳ روز تا آغاز اولین دیدار شاگردان کی‌روش، یکی از موضوعاتی که ذهن اهالی فوتبال را به خود مشغول کرده نوع ترکیب و چینش این سرمربی در مقابل رقبایی همچون انگلیس، ولز و آمریکا است.

اگرچه سیستم کارلوس کی‌روش و دراگان اسکوچیچ، سرمربی سابق تیم ملی، شبیه به یکدیگر است و هر دو به سیستم‌های ۳_۳_۴ و ۱_۴_۱_۴ علاقه بسیار زیادی دارند اما بینش کی‌روش درخصوص انتخاب بازیکن چند پله با دراگان تفاوت دارد، بنابراین در نظر داریم بازیکنان احتمالی مدنظر سرمربی تیم کشورمان را مورد بررسی قرار دهیم.

خط دروازه؛ یک نفر از سپاهان یا تراکتور رفتنی است

بدون تردید یکی از خطوطی که مهره اصلی آن برای رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ مشخص شده، خط دروازه تیم ملی ایران است. درحال حاضر علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند، سیدحسین حسینی و محمدرضا اخباری، گلرهایی هستند که در اردوی تیم کشورمان حضور فعال دارند اما با توجه به عملکرد خوب حسینی در استقلال و ثابت‌بودن بیرانوند، باید شاهد خط‌خوردن نام نیازمند، سنگربان سپاهان یا اخباری، گلر تراکتور تبریز باشیم اما عملکرد این دو بازیکن در تیم‌های خود احتمال حذف نیازمند از جمع ملی‌پوشان را افزایش می‌دهد.

لیست نهایی کی‌روش برای جام جهانی کدام بازیکنان هستند؟

مدافعان؛ وداع با نیمکت تیم ملی ایران

در پست دفاع میانی اسکوچیچ زوج موفق شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان را به کادر فعلی تیم ملی ایران معرفی کرد، همین موضوع سبب می‌شود تا کی‌روش هم از این دو بازیکن در قلب دفاع خود استفاده کند. اما حضور مرتضی پورعلی‌گنجی و سامان فلاح در اردوی تیم ملی احتمال جابجایی در این خط را افزایش می‌دهد.

به دلیل علاقه خاص کی‌روش به بازیکنان باتجربه، امکان حذف سامان فلاح از لیست تیم کشورمان وجود دارد، با این تفاسیر باید قرار نگرفتن نام بازیکنانی همچون عارف غلامی و سیاوش یزدانی در لیست نهایی کادر فنی تیم ملی را قطعی بدانیم، چراکه مجید حسینی هم از بازیکنان تأثیر گذار کی‌روش محسوب می‌شود.

در پست مدافع چپ ابوالفضل جلالی، امید نورافکن، احسان حاج‌صفی و وحید امیری ازجمله بازیکنان مدنظر کی‌روش هستند اما از بین این چهار نفر امکان حذف نورافکن و جلالی بیشتر از بقیه است، چراکه سرمربی تیم کشورمان علاقه فراوانی به سبک بازی حاج‌صفی دارد و امیری نیز در بازی تهاجمی و تدافعی، می‌تواند گره‌گشای این سرمربی باشد.

لیست نهایی کی‌روش برای جام جهانی کدام بازیکنان هستند؟

هافبک؛ کمربند محکم ایرانی

کادر فنی تیم ملی ایران در دو بازی گذشته خود ثابت کرده در رقابت‌های دشوار حساب ویژه‌ای روی پست هافبک باز می‌کند، اما نکته قابل تأمل در خصوص انتخاب بازیکن در این پست این است که تیم کشورمان برای کمربند میانی خود مهره‌های تأثیرگذار زیادی را در اختیار دارد.

کی‌روش در دیدارهای تدارکاتی برابر سنگال و اروگوئه از بازیکنانی همچون احمد نورالهی، میلاد سرلک و سعید عزت‌اللهی استفاده کرده است اما سابقه این سرمربی نشان می‌دهد او سبک و سیاق بازی امید ابراهیمی و سامان قدوس را بیشتر می‌پسندد. بنابراین به دلیل فشردگی در این پست باید روزبه چشمی را از لیست تیم ملی ایران برای جام‌جهانی دور بدانیم.

وینگر و مهاجم؛ خط آتشینی که مشخص است

کی‌روش غالباً از سیستم ۳_۳_۴ و ۱_۴_۱_۴ استفاده می‌کند اما در هر دو نوع چینش یک بازیکن را به عنوان مهاجم در رأس خط حمله خود قرار می‌دهد.

لیست نهایی کی‌روش برای جام جهانی کدام بازیکنان هستند؟

در صورتی که سردار آزمون و مهدی طارمی را به عنوان مهاجمان تیم ملی در جام‌جهانی قطر در نظر بگیریم به دلیل عملکرد کریم انصاری‌فرد در تیم خود و حساب ویژه‌ای که کادر فنی تیم ملی روی لژیونرها باز کرده‌اند، باید کاوه رضایی و الهیار صیادمنش را جزو بازیکنان غایب در این تورنمنت بدانیم.

همچنین برای پست وینگر هم به احتمال فراوان مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش و علی قلی‌زاده بازیکنان مدنظر کی‌روش برای حضور در لیست منتخب تیم کشورمان باشند، با این شرایط بعید است محمد محبی و مهدی قایدی به این آوردگاه جهانی برسند.

کد خبر 617779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.