زلفی‌گل: فعالیت خانواده فرهیخته دانشگاه‌های کشور جهادگونه است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تولید دو درصد علم دنیا در ایران و همچنین افزایش «دانشمندان بین‌المللی یک درصد» کشور از چهار نفر در سال ۱۳۸۳ به ۸۰۰ نفر کنونی گفت: همه اینها نشان دهنده فعالیت‌های جهادگونه خانواده بزرگ فهیم و فرهیخته دانشگاه‌های کشور است.

به گزارش ایمنا، محمد علی زلفی گل در حاشیه آیین افتتاح باشگاه طلایه داران علم دانشگاه تهران درخصوص کاربردی کردن علوم اظهارکرد: با تلاش جهادگونه دانشمندان و اساتید کشور و دانشجویان ارشد و دکترا و بروندادهای علمی که در ابعاد بین المللی منتشر کردند، ایران رتبه پانزدهم علمی را در دنیا کسب کرده است.

وی گفت: جمعیت ایران یک درصد جمعیت دنیا است و به لطف خداوند بزرگ تولید علم کشور دو درصد تولید علم دنیا است.

وزیر علوم افزود: از نظر تعداد «دانشمندان بین المللی یک درصد»، نیز در سال ۱۳۸۳ برای اولین بار از ایران چهار نفر در لیست فهرست دانشمندان یک درصد بودند اما امسال بیش از ۸۰۰ دانشمند یک درصد بین المللی داریم.

وی تاکید کرد: همه اینها نشان دهنده فعالیت‌های جهادگونه خانواده بزرگ فهیم و فرهیخته دانشگاه‌های کشور است.

زلفی گل افزود: وزارت علوم، تحقیقات، فناوری در عرصه تحقیقات کاربردی و توسعه‌ای اقدامات خوبی در این دوره انجام داده و قوانین و مقررات موثری را برای تقویت و حمایت از تحقیقات کاربردی تحقق بخشیده است.

وزیر علوم همچنین اظهارکرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی قانون جهش تولید را تصویب کردند که قانون بسیار مترقی برای حمایت از تولید دانش بنیان است که بخشی هم وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای اجرا است.

زلفی گل با اشاره به تاسیس معاونت فناوری و نوآوری در وزارت علوم در بدو ورود خود به این وزارتخانه، هدف از این کار را مدیریت جامع پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد دانست و افزود: در سال گذشته شاهد رشد جدی اشتغال در شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری و همچنین هسته‌های فناور موجود در پارک‌ها بودیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 617746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.