۲۵ آبان در مسیر گام دوم انقلاب و جهاد تبیین

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: ۲۵ آبان روز حماسه‌آفرینی مردم اصفهان در تاریخ میهن اسلامی باید در مسیر گام دوم انقلاب و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهاد تبیین قرار گیرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از دفاع‌پرس، مهدی شاه‌نوروزی در خصوص حماسه ۲۵ آبان اظهار کرد: ۲۵ آبان روز سربلندی مردم اصفهان در آزمون ایثار و نقطه‌عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است، روزی که نه تنها مردم اصفهان بلکه تمام ایران آن را از یاد نخواهند برد.

وی با اشاره به فرموده امام خمینی (ره) درمورد این روز تاریخی که «همین چند روز پیش فقط در شهر اصفهان حدود ۳۷۰ نفر را تشییع کردند، همین شهیدداده‌ها و داغ‏‌دیده‌ها به خدمت خود به اسلام ادامه می‌دهند. در کجای دنیا می‌توانید جایی را مانند استان اصفهان پیدا کنید؟» بیان کرد: ۲۵ آبان روز حماسه‌آفرینی مردم اصفهان در تاریخ میهن اسلامی باید در مسیر گام دوم انقلاب و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهاد تبیین قرار گیرد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با اشاره به اینکه سال‌های بعد ۲۵ آبان روز حماسه و ایثار اصفهان نام گرفت، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مردم اصفهان در سالروز حماسه ۲۵ آبان در سخنانشان، حماسه ایثار مردم اصفهان را در ۲۵ آبان سال ۱۳۶۱، مصداق دیگری از سرافرازی آنها در امتحانات الهی برشمردند و فرمودند: «در آن روز عظیم، مردم اصفهان همزمان با تشییع ۳۷۰ شهید، هزاران نفر دیگر از جوانان رشید خود را راهی جبهه‌ها کردند و نماد برجسته‌ای از ایثار و سرافرازی آفریدند.»

شاه‌نوروزی درخصوص برنامه‌های بزرگداشت ۲۵ آبان تصریح کرد: شورای انقلاب فرهنگی روز ۲۵ آبان امسال را در تقویم سراسری به عنوان روز اصفهان نام‌گذاری کرد. کمیته ایثارگران ستاد بزرگداشت ۲۵ آبان با مسئولیت بنیاد شهید و امور ایثارگران اصفهان با حضور دستگاه‌های استان مقرر شد برنامه‌های متعدد و متنوع در خصوص بزرگداشت این مناسبت در سطح استان و شهرستان برگزار شود. تلاش همه دستگاه‌های استان این است که این روز با توجه به رویکرد فرهنگی ایثار و شهادت به نسل جدید منتقل شود، بنابراین موظف هستیم این روز بزرگ و حماسه را با ابعاد مختلف از طریق رسانه‌ها، فعالیت‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و تبلیغی به نسل امروز که آگاهی از آن دوران ندارند برسانیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم حماسه ماندگار با تبیین درست و ترسیم حقایق آن ایام بتواند الگویی برای نوجوانان باشد که در حاشیه مسائل اجتماعی دچار بحران هویت شدند و به شکل‌گیری اندیشه‌های ناب در مسیر انقلاب اسلامی قرار گیرد، تشریح کرد: برنامه‌های اختصاصی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ۲۵ آبان از ساعت هفت صبح تا اذان مغرب در گلستان شهدا همراه با ویژه برنامه‌های متنوع از جمله رونمایی از المان ۲۵ آبان و گردهمایی دانش‌آموزان دختر در ویژه برنامه نماز وحدت و ویژه برنامه مردمی با سخنرانی یکی از مسئولان کشوری و لشکری تحت عنوان یادواره شهدای عملیات محرم در گلستان شهدا برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: تبلیغات محیطی و رسانه‌ای، همچنین فعالیت در برخی از مدارس و مراکز آموزشی استان، تجلیل از خانواده شهدای عملیات محرم و نصب تصاویر شهدا ازجمله محورهایی است که به منظور بزرگداشت این روز برنامه‌ریزی شده است که درمجموع ۷۳ عنوان فعالیت و ریزفعالیت در سطح دستگاه‌های استان طراحی و به همه دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

کد خبر 617663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.