شیوع آنفلوانزا در کرمان بیشتر از کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کرونا درحال‌حاضر در پایین‌ترین حالت ممکن بوده و تعداد موارد سرپایی و بستری آن نیز کاهش یافته است، اما همچنان این ویروس وجود دارد؛ تعداد موارد ابتلا به آنفلوانزا بیشتر است.

به گزارش ایمنا، سعید صحبتی درخصوص وضعیت بیماری آنفلوانزا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، اظهار کرد: در حوزه تحت پوشش این دانشگاه هیچ مورد فوتی ناشی از ابتلاء به بیماری آنفلوانزا نداشتیم، موج آنفلوانزا در استان کرمان از هفته دوم مهرماه آغاز و در هفته چهارم مهر به قله رسید و از هفته دوم آبان سیر نزولی را طی می‌کند، به طوری که تعداد مبتلا سرپایی و بستری کاهش یافته است.

وی ادامه داد: از بیماران مشکوک به آنفلوانزا بستری در بیمارستان آزمایش گرفته می‌شود که جواب آزمایش بین ۳۰ تا ۴۰ درصد آن‌ها مثبت است و به آنفلوانزای تیپ A مبتلا هستند، اما با حال عمومی مناسب مرخص می‌شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه در استان کرمان نیاز به تعطیلی مدارس نیست، تصریح کرد: موج آنفلوانزا در کرمان در حال فروکش کردن است، اما بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید داریم، دستورالعمل‌های بهداشتی آنفلوانزا و کرونا تقریباً یکی است.

وی با بیان اینکه گروه‌های پرخطر که دارای بیماری زمینه‌ای، سالمندان و مادران باردار واکسن آنفلوانزا از داروخانه‌ها تهیه و تزریق کنند، به والدین توصیه کرد: اگر فرزندان مشکوک به ابتلاء هستند آن‌ها را به مدرسه نفرستید تا در خانه استراحت کنند.

صحبتی خاطرنشان کرد: والدین باید بدانند که یکی از دلایل گسترش بیماری آنفلوانزا حضور دانش‌آموز مبتلا به آنفلوانزا در مدرسه است، از این رو بیماران نباید خودسرانه دارو استفاده کنند، بیماری‌های ویروسی مانند آنفلوانزا نیاز به مصرف آنتی‌بیوتیک ندارد، اما خانواده‌ها خودسرانه آنتی‌بیوتیک به فرزندان خود می‌دهند.

وی افزود: پس از دو سال، امسال مدارس به صورت حضوری بازگشایی شدند که با شیوع بیماری‌های تنفسی در فصل پاییز همراه شد، لذا در هفته دوم مهرماه شیوع آنفلوانزا ابتدا در کودکان در سنین مدرسه آغاز شد و سپس از کودکان به خانواده‌ها منتقل شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: کرونا درحال‌حاضر پایین‌ترین حالت ممکن بوده و تعداد موارد سرپایی و بستری آن نیز کاهش یافته، اما همچنان وجود دارد اما تعداد موارد ابتلاء به آنفلوانزا بیشتر است.

منبع: ایسنا

کد خبر 617620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.